تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۵:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193820

آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری» در گروه سینمایی هنروتجربه شب گذشته در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری»، دومین مجموعه انیمیشن اکران شده در گروه سینمایی هنروتجربه شامل ۱۰ انیمیشن کوتاه از ۱۰ کارگردان چهارشنبه شب، ۲۷ دی ۱۴۰۲ در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در ابتدای این مراسم کارگردانان برخی از انیمیشن‌های حاضر در این مجموعه با مخاطبان صحبت کردند. حسین آقامحمدی، کارگردان انیمیشن کوتاه «دشت گل‌های زرد» با گفتن اینکه این انیمیشن اولین اثر اوست از حضور مهمانان در این مراسم تشکر کرد.
مسعود صفری، کارگردان انیمیشن کوتاه «همیشه گمشده‌ای هست» گفت: فکر می‌کنم در بین کارگردانان دیگر این مجموعه، من سن و سال بیشتری داشته باشم ولی بعد از بیست سال بالاخره اولین انیمیشن خودم را ساختم.
او ادامه داد: «همیشه گمشده‌ای هست» در سطح انتظاراتم از خودم نیست و امیدوارم کار بهتری بسازم. ولی در حوزه انیمیشن، تمام کردن یک اثر اهمیت بسیاری دارد. چون آثار بسیاری نیمه‌تمام رها می‌شوند.
مسعود صباحی، طراح شخصیت انیمیشن کوتاه «نقطه» به نمایندگی از محمد زارع کارگردان این اثر که در مراسم حضور نداشت، بیان کرد: از گروه سینمایی هنروتجربه و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بسیار تشکر می‌کنم که با فعالیت‌هایشان باعث شده‌اند، انیمیشن کوتاه به رسمیت شناخته شود.
الهه فلاحیان، کارگردان انیمیشن کوتاه «گنجشکک» درباره ساخت این اثر توضیح داد: ایده این انیمیشن، اولین ایده‌ای بود که داشتم و این کار را برای پایان‌نامه ارشد دانشجویی‌ام ساختم. تصور نمی‌کردم روزی اثر من به اکران برسد، از اکران شدن «گنجشکک» خوشحال هستم.
پرستو کاردگر، کارگردان انیمیشن کوتاه «کلنل» بیان کرد: «کلنل» دومین انیمیشن کوتاه من است و این اولین بار است که می‌خواهم این انیمیشن را در کنار تماشاچیان در سالن سینما ببینم. امیدوارم که از این کار خوشتان بیاید.
او ادامه داد: انیمیشن ساختن بسیار شبیه به فرش‌بافی است. چون ما ۲۴ فریم را بهم می‌بافیم تا به یک رشته تصویر و در نهایت یک انیمیشن تبدیل شود.
مرضیه ابرار پایدار، کارگردان انیمیشن کوتاه «آدم خانگی» گفت: بسیار از حضور شما خوشحال هستم. کار من درباره حقوق حیوانات است و برای اینکه همدلی مخاطب را برانگیزم انسان را در جای حیوانات قرار دادم تا بتوانند با آن‌ها همدلی کنند.
الهه قمیشی، کارگردان انیمیشن کوتاه «قطعه تنهایی» هم با اشاره به اینکه از اکران شدن کارش در گروه هنروتجربه خوشحال است، توضیح داد: بهترین جایی که می‌توانست اثر من به نمایش دربیاید، گروه سینمایی هنروتجربه بود. چون اثر من هم هنری است و هم تجربی. من گروه سینمایی هنروتجربه را بهترین موقعیت برای آشنایی با این مدیوم‌ها می‌دانم. امیدوارم همگی شما در دیده شدن این آثار با ما همیاری کنید، چون تک تک این کارها با عشق ساخته شدند.
اجرای این مراسم را علی زادمهر، روابط عمومی هنروتجربه برعهده داشت.
جمال رحمتی (کارگردان و استاد دانشگاه)، امیر سحرخیز (ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه و ﮐﺎرﮔﺮدان اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ، ﻃﺮاح ﺟﻠﻮه‌ﻫﺎی ﺑﺼﺮی، ﻣﺪرس اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ)، حمید محمدی (کارگردان، انیماتور و استاد دانشگاه)، رسول نبی ابهری (سرپرست معاونت انیمیشن) و محمدهادی قمیشی (کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) از مهمانان حاضر در این مراسم بودند.
مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رؤیاهای بیداری» از روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه هرروز در سینماهای منتخب گروه سینمایی «هنر و تجربه» در تهران و روزهای چهارشنبه هر هفته در سینماهای شهرستان‌ها به نمایش در آمده است.
مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری» شامل ۱۰ انیمیشن به نام‌های «آدم خانگی» به کارگردانی مرضیه ابرار پایدار، «جمشید؛ مرثیه‌ای بر یک اسطوره» به کارگردانی معین صمدی، «داش آکل» به کارگردانی هاجر مهرانی، «دشت گل‌های زرد» به کارگردانی حسین آقامحمدی، «قطعه تنهایی» به کارگردانی الهه قمیشی ، «کلنل» به کارگردانی پرستو کاردگر، «گنجشکک» به کارگردانی الهه فلاحیان، «نقطه» به کارگردانی محمد زارع ، «همیشه گمشده‌ای هست» به کارگردانی مسعود صفری، «باغ پادشاه» به کارگردانی ایرج محمدی رزینی است.
آثاری که در این مجموعه به نمایش درمی‌آیند در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و جوایز معتبری را کسب کرده‌اند.
این بسته انیمیشن مناسب مخاطبان بالای ۱۲ سال است.

لینک کوتاه

 

آخرین ها