به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» مسئولان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.
مصطفی آلاحمد در گفتوگویی ضمن بیان این مطلب گفت: «با اینکه فیلم «پوسته» بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز اکران شده است اما درحال حاضر، علیرغم درخواست پخش کننده، مسئولان اداره نظارت اعلام کردهاند که برای صدور مجوز پخش در شبکهٔ نمایش خانگی، نیاز به اصلاحات مجدد است.»
این فیلمساز تصریح کرد: «این عین توقیف است و فرقی نمیکند. یک بار شش سال پیش جلوی نمایش فیلم را گرفتند و یک بار چهار سال پیش و یک بار هم الان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.»
آل احمد ادامه داد: «چند ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کردهایم اما مسئولان شورای صدور پروانه نمایش خانگی میگویند مجوز نمایش خانگی، با مجوز اکران در گروه هنر و تجربه فرق دارد! و با این استدلال صدور مجوز را به انجام اصلاحات در فیلم مشروط کردهاند.»
او تأکید کرد: «اینکه میگویند مجوزهای اکران در سینما با مجوز نمایش خانگی تفاوت دارد، به آن معناست که ما شهروندان را درجه بندی میکنیم!»
آل احمد درخصوص ماجرای اکران اولین فیلمش نیز توضیح داد: «فیلم «پوسته» را سال ۸۷ ساختهام و با مشکلات فراوان در سال ۹۱ پروانهٔ نمایش آن را گرفتم. با وجود این، با مخالفت صریح رئیس اداره نظارت وقت، تا سال ۹۳ فیلم به چرخهٔ اکران نرسید.»
او ادامه داد: «سرانجام این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و پس از پایان اکران که برای دریافت مجوز نمایش خانگی اقدام کردیم، حالا با یک استدلال عجیب و غیرمنطقی روبرو شدهایم. این در حالی است که دیگر فیلمهای اکران شده در سینما، معمولاً بلافاصله و بدون مشکل برای پخش در شبکهٔ نمایش خانگی مجوز میگیرند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





