به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» مسئولان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.
مصطفی آلاحمد در گفتوگویی ضمن بیان این مطلب گفت: «با اینکه فیلم «پوسته» بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز اکران شده است اما درحال حاضر، علیرغم درخواست پخش کننده، مسئولان اداره نظارت اعلام کردهاند که برای صدور مجوز پخش در شبکهٔ نمایش خانگی، نیاز به اصلاحات مجدد است.»
این فیلمساز تصریح کرد: «این عین توقیف است و فرقی نمیکند. یک بار شش سال پیش جلوی نمایش فیلم را گرفتند و یک بار چهار سال پیش و یک بار هم الان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.»
آل احمد ادامه داد: «چند ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کردهایم اما مسئولان شورای صدور پروانه نمایش خانگی میگویند مجوز نمایش خانگی، با مجوز اکران در گروه هنر و تجربه فرق دارد! و با این استدلال صدور مجوز را به انجام اصلاحات در فیلم مشروط کردهاند.»
او تأکید کرد: «اینکه میگویند مجوزهای اکران در سینما با مجوز نمایش خانگی تفاوت دارد، به آن معناست که ما شهروندان را درجه بندی میکنیم!»
آل احمد درخصوص ماجرای اکران اولین فیلمش نیز توضیح داد: «فیلم «پوسته» را سال ۸۷ ساختهام و با مشکلات فراوان در سال ۹۱ پروانهٔ نمایش آن را گرفتم. با وجود این، با مخالفت صریح رئیس اداره نظارت وقت، تا سال ۹۳ فیلم به چرخهٔ اکران نرسید.»
او ادامه داد: «سرانجام این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و پس از پایان اکران که برای دریافت مجوز نمایش خانگی اقدام کردیم، حالا با یک استدلال عجیب و غیرمنطقی روبرو شدهایم. این در حالی است که دیگر فیلمهای اکران شده در سینما، معمولاً بلافاصله و بدون مشکل برای پخش در شبکهٔ نمایش خانگی مجوز میگیرند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





