هشتمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از محمد آفریده درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. به گزارش سینماسینما، در یادداشت محمد آفریده که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
قصهها همیشه اسرارآمیز هستند واین راز فطرت آدمی است که قصه ها را همواره شنیدنی و جذاب می کند. این میل تمام نشدنی بشر به داستان و قصه زمینه سازاصلی آثار هنری جهان بوده وهست و خواهد بود. هر چقدر قصهها اصیل تر و عمیق تر باشد ، آثار جذاب تر و ماندگارتر است. موفقیت مجموعه شهرزاد را جدای از ساختار محکم ، فیلمنامه خوب ،عوامل حرفه ای و کارگردانی باهوش و کار بلد آن، باید در مجموعه شرایط روحی و فرهنگی جامعه جستجو کرد ،نیاز جامعه سرزنده ایران با انواع مسائل و مشکلات، این حقیقت را به همه متولیان گوشزد می کند که باید تلاش کرد تا دیر نشده، عرصه مهجور و مظلوم فرهنگ را با اعتماد و آرامش و صبوری به سمت دریای خلاقیت های متنوع هنرمندان آماده تر کرد.با ساختارهاو دیدگاه های مرسوم حوزه های موجود فرهنگی خیلی نمی شود امیدوار به جریان سازی ،مجموعه های تولیدی بود .من مطمئن هستم اگر هنرمندان ما در یک شرایط عادلانه و متناسب و خلاقانه حمایت شوند، تحولی در محصولات فرهنگی ما ایجاد شده و ایران اسلامی می تواند نه تنها در منطقه خود، بلکه در دنیا محصولات خود را عرضه کند . سریال شهرزاد نشان داد که محصولات ایرانی اگر با کیفیت باشد قابلیت رقابت با آثار خارجی را دارا است.هنوز زود است نسبت به سری جدید مجموعه شهرزاد قضاوت کرد، امیدوارم مجموعه جدید همچنان گرم و با حرارت وبا انرژی به پیش برود. آفت مجموعه سازی ها در ایران بیشتر به پشت صحنه فیلمها بر می گردد.اگر پشت صحنه فیلم خوب و سرحال و صمیمی باشد،مطمئن باشید حاصل کار بهتر از گذشته خواهد بود .البته نباید این واقعیت را هم ندیده گرفت که در جامعه ما اگر کاری ، حرکتی نتیجه داد و بقول معروف گرفت،حسادتها و کینهها تازه گل می کند، انشاالله که شرایط برای همه فعالان صادق و خلاق مهیا تر شود.
قسمت هشتم شهرزاد دوشنبه ۳۰ مرداد عرضه می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





