به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» مسئولان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.
مصطفی آلاحمد در گفتوگویی ضمن بیان این مطلب گفت: «با اینکه فیلم «پوسته» بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز اکران شده است اما درحال حاضر، علیرغم درخواست پخش کننده، مسئولان اداره نظارت اعلام کردهاند که برای صدور مجوز پخش در شبکهٔ نمایش خانگی، نیاز به اصلاحات مجدد است.»
این فیلمساز تصریح کرد: «این عین توقیف است و فرقی نمیکند. یک بار شش سال پیش جلوی نمایش فیلم را گرفتند و یک بار چهار سال پیش و یک بار هم الان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.»
آل احمد ادامه داد: «چند ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کردهایم اما مسئولان شورای صدور پروانه نمایش خانگی میگویند مجوز نمایش خانگی، با مجوز اکران در گروه هنر و تجربه فرق دارد! و با این استدلال صدور مجوز را به انجام اصلاحات در فیلم مشروط کردهاند.»
او تأکید کرد: «اینکه میگویند مجوزهای اکران در سینما با مجوز نمایش خانگی تفاوت دارد، به آن معناست که ما شهروندان را درجه بندی میکنیم!»
آل احمد درخصوص ماجرای اکران اولین فیلمش نیز توضیح داد: «فیلم «پوسته» را سال ۸۷ ساختهام و با مشکلات فراوان در سال ۹۱ پروانهٔ نمایش آن را گرفتم. با وجود این، با مخالفت صریح رئیس اداره نظارت وقت، تا سال ۹۳ فیلم به چرخهٔ اکران نرسید.»
او ادامه داد: «سرانجام این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و پس از پایان اکران که برای دریافت مجوز نمایش خانگی اقدام کردیم، حالا با یک استدلال عجیب و غیرمنطقی روبرو شدهایم. این در حالی است که دیگر فیلمهای اکران شده در سینما، معمولاً بلافاصله و بدون مشکل برای پخش در شبکهٔ نمایش خانگی مجوز میگیرند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





