پل شریدر فیلمنامهنویس و کارگردان به انتقاد جدی از جدیدترین فیلم کلینت ایستوود یعنی «گریه کن ماچو» پرداخت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی وایر، پل شریدر با انتقاد از فیلم جدید کلینت ایستوود در فیسبوک خود سوال کرده که آیا شده یک کارگردان مهم آمریکایی بعد از فیلم «ورزش محبوب مردان؟» (فیلم ۱۹۶۴ با بازی راک هودسن) ساخته هاوارد هاکس فیلمی به بدی «ماچوی گریان» ساخته باشد؟
شریدر که جدیدترین فیلمش «کارت شمار» ۱۰ سپتامبر راهی سینماها شده گفته است استودیو فکوس فیچرز از او خواسته است در این مقطع از انتشار پستهای پر سروصدا دوری کند اما حالا که فیلم او اکران شده وی دیگر خودش را ملزم نمی داند تا در زندان فیسبوکی بماند.
هر چند منتقدان با فیلم جدید ایستوود ۹۱ ساله برخورد خوشایندی نداشتهاند اما در برابر نظرات شریدر ۷۵ ساله برخورد آنها به نظر بسیار سبک و دوستانه است.
شریدر نوشته است: می توانم تمایل کلینت ایستوود به فیلمسازی را درک کنم اما آیا هیچ کارگردان مهم آمریکایی پس از فیلم «ورزش محبوب مردان؟» فیلمی به بدی «ماچوی گریان» ساخته است؟ این فیلم از هر نظر شکست خورده است؛ از نظر فیلمنامه، نورپردازی، لوکیشنها، طراحی صحنه و لباس و انتخاب بازیگران. وقتی اوایل فیلم، ایستوود نمایی از زیر خودرو و برخورد چکمه با زمین میگیرد با خودم گفتم: «عالی است، میخواهد از سبک وسترنهای ماچو تقلید کند» اما این آخرین ترکیببندی جالب توجه فیلم بود.
شریدر در ادامه نوشته که ایستوود کلیشههایی در مورد پوچی رفتار شخصیتهای ماچو مطرح میکند اما فیلم در واقع یک «هری کثیف» کوچک شده است و باعث شده این شخصیتها دیده شوند. این شخصیتها ۳۰ سال قبل ارزش داشتند.
خود شریدر برای «کارت شمار» با نقدهای خوبی روبه رو شده است. در فیلم جدید وی اسکار آیزاک در نقش کهنهسربازی ظاهر شده که حالا کارش فقط قماربازی است.
منتقد ایندی وایر یعنی دیوید ارلیش نیز «ماچوی گریان» را با فیلمهای قدیمی ایستوود مقایسه کرده و نوشته بود ایستوود در این فیلم از همان مایههای قدیمی خود استفاده کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فریبخورده»؛ همچون شیاطینی از خواب بیدار شده که دنبال طعمه میگردند
- در ۹۵ سالگی؛ کلینت ایستوود، فیلم جدیدش را میسازد
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- با اکرانی محدود؛ وداع نه چندان شکوهمند ایستوود با سینما
- اکران فیلم کلینت ایستوود و احتمال وداع با دنیای فیلمسازی
- جایزه بهترین فیلم سارایوو به «سه کیلومتر تا پایان دنیا» رسید
- پل شریدر ریاست هیات داوران جشنواره سارایوو را برعهده گرفت
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- منتقدان ایندیوایر انتخاب کردند؛ ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰/ «خانه دوست کجاست» کیارستمی هجدهم شد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- در بیست و هشتمین دوره جشنواره؛ پل شریدر قلب افتخاری سارایوو را میگیرد
- شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز برای پل شریدر
- «قهرمان» از بهترین فیلمهای سال به انتخاب پل شریدر
- قماری دائمی به نام زندگی/ نگاهی به فیلم «ورقشمار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





