کن لوچ فیلمساز برجسته بریتانیایی از نحوه پوشش اخبار در شبکه بیبیسی انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلمساز برنده نخل طلای کن بیطرفی بیبیسی در پوشش اخبار را زیر سوال برد و نحوه پوشش خبر در این رسانه را کاملا سیاسی و دستکاری شده دانست. لوچ بیبیسی را «محیطی فاسد برای یک کارگردان» خواند و خواستار دموکراتیزه کردن این رسانه شد.
این کارگردان با اشاره به لزوم ایجاد تنوع در بیبیسی گفت: «درک این رسانه از خبر باید به چالش کشیده شود. بیبیسی کاملا به نقش خود در شکل دادن به آگاهی مردم آگاه است: این داستانی است که باید بشنوید، اینها مردمانی هستند که حرفشان ارزش شنیدن دارد. این دستکاری شده و عمیقا سیاسی است.»
در واکنش به این انتقادات سخنگوی کمپانی بیبیسی گفت: «بیبیسی مستقل است و به بیطرفی باور دارد. این رسانه مورد اطمینانترین رسانه نزد اکثریت مردم انگلستان است.»
این نخستین بار نیست که کن لوچ نحوه پوشش اخبار در بیبیسی را نقد میکند. ماه گذشته بیبیسی را بازوی پروپاگاندای دولتی خواند و از حاضران کالج دانشگاهی لندن خواست هر زمان که گمان کردند پوشش اخبار این رسانه درباره جرمی کوربین «چهره مورد حمایت لوچ در صحنه سیاسی انگلستان» جانبدارانه است دست به اعتراض بزنند.
انتقادات لوچ در حالی است که رابطه این کارگردان با بیبیسی گسترده و بسیار قدیمی است. لوچ سال ۱۹۶۶ فیلم «کتی به خانه برگرد» را برای بیبیسی کارگردانی کرد. بیبیسی در ساخت فیلم برنده نخل طلای «من دنیل بلیک» نیز همکاری داشته است.
کارگردان «قوش» در ادامه به دخالت گسترده بیبیسی در ساخت درامهای تلویزیونی اشاره کرد و افزود: «کارگردانهایی که در تلویزیون میشناسم از شرایط وحشتناک حاکم میگویند. این شرایط تقریبا همه جا وجود دارد اما بیبیسی مکانی فاسد برای یک کارگردان است.»
او در ادامه از صنعت تلویزیون برای پخش برنامههایی مانند «دانتون ابی» انتقاد کرد و این سریال را درامی بد دانست که مغز بیننده را به خواب فرومیبرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- سه تفنگدار سینما در کنار هم؛ کن لوچ و یاران به جشنواره فیلم ادینبورگ میروند
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- معرفی برندگان بخشهای جنبی جشنواره کن
- «بلوط پیر» کن لوچ پرونده بخش رقابتی کن ۲۰۲۳ را بست
- کن لوچ و یک خداحافظی دیگر در آستانه جشنواره کن
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- کن لوچ از حزب کارگر انگلستان کنار گذاشته شد
- نمایش مستندی درباره عباس کیارستمی در ویژه برنامه فرانسویها
- اختصاصی/ ضربه محکم کن لوچ به قراردادهای کاری؛ نقد گاردین بر «متاسفم شما را از دست دادیم»
- «کن لوچ» هم به فیلمهای ابرقهرمانی تاخت
- اختصاصی سینماسینما/ در جشنواره کن چه میگذرد؟؛ کن لوچ در دام تکرار
- اختصاصی سینماسینما/ کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای کن در فرانسه فیلم میسازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





