ایزابلا روسلینی بازیگر و کارگردان ایتالیایی، جایزه دستاوردهای اروپایی در سینمای جهان را از جوایز فیلم اروپا دریافت خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، این ستاره ایتالیایی-آمریکایی که دختر اینگرید برگمن بازیگر سوئدی و روبرتو روسلینی کارگردان بزرگ ایتالیایی است، پیش از ورود به عرصه سینما در ابتدا به عنوان مدل در صنعت مُد و به ویژه برای یک برند آرایشی فرانسوی حضور موفقی داشت.
اولین نقش اصلی او در درام «چمن زار» (۱۹۷۹) به کارگردانی برادران تاویانی رقم خورد اما موفقیت بینالمللی او با فیلم «مخمل آبی» (۱۹۸۶) ساخته دیوید لینچ به دست آمد، جایی که او نقش خواننده شبنشین مرموز و آزاردیده به نام دوروتی والنس را ایفا کرد، این نقش که در آن روسلینی آهنگ عنوان فیلم را خواند، جایزه اسپریت مستقل برای بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد.
ایزابلا روسلینی طی چهار دهه، یک حرفه منحصر به فرد در سینما ایجاد کرد و بین فیلمهای با بودجه بالا از جمله «مرگ در خور اوست» (۱۹۹۲) به کارگردانی روبرت زمکیس و «نترس» (۱۹۹۳) به کارگردانی پیتر ویر تا فیلمهای مستقل و هنری از کارگردانی چون پیتر گرینوی، گای مدین و آلیس روهرواشر حرکت کرد. او برای نقشی تکراری در سریال «شیکاگو هوپ» نامزدی امی را دریافت کرد و در قسمتهایی از «۳۰ راک» و به عنوان خودش در یکی از قسمتهای سریال «فرندز» ظاهر شد.
وی به تازگی در فیلم «ملاقات محرمانه» (Conclave) به کارگرانی ادوارد برگر در نقش یک راهبه کنجکاو ظاهر شده است و به عنوان یکی از نامزدهای جوایز امسال شناخته شده است.
آکادمی فیلم اروپا اعلام کرد این جایزه دستاورد به عنوان یادآوری از عمق و وسعت استعداد روسلینی است که همچنان بر چشمانداز سینمای جهان تاثیرگذار است.
روسلینی مدرک فوقلیسانس در رفتار و حفاظت از حیوانات از کالج هانتر در نیویورک و دکترای افتخاری از دانشکده علوم دانشگاه کبک در مونترال را کسب کرده است. او همچنین مزرعه ارگانیک خود با عنوان ماما فارم را در ایالت جورجیا اداره میکند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنارهگیری آگنیشکا هالند؛ ژولیت بینوش ریاست آکادمی فیلم اروپا را بر عهده میگیرد
- فیلمی که به اسکار معرفی نشد؛ «آناتومی یک سقوط» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
- معرفی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا/ رقابت سخت ۵ فیلم مهم
- تغییر تاریخ برگزاری مراسم آکادمی فیلم اروپا
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- جایزه دستاورد حرفهای آکادمی فیلم اروپا برای سوزانه بِیِر
- اختصاصی سینماسینما/ یک فیلمساز زن ایرانی در بین کاندیداهای جایزه آکادمی اروپا
- اهدای جایزه بهترین جلوههای تصویری آکادمی فیلم اروپا به فیلم «مرز»
- حضور دو کارگردان ایرانی در لیست نهایی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا
- «تونی اردمن» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





