تخمینها حاکی از آن است که رقم فروش باکس آفیس آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته باشد اما باز هم از ۱۱ میلیارد دلار بگذرد.
به گزارش سینماسینما، با استناد به کاماسکور که کارش ردیابی و تخمین فروش باکسآفیسی است، رقم فروش باکسآفیس آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته و به رقم فروش حدود ۱۱.۳۸ میلیارد دلار میرسد و این در حالی است که فروش ۴۰۰ میلیونی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» هم بخواهد درنظر گرفته شود.
تا روز کریسمس، فروش کلی داخلی باکس آفیس آمریکا برای یک سال ۱۰.۶۸ میلیارد یا ۲.۷ درصد کمتر از همان مقطع در سال گذشته است و اگر در ۶ روز نهایی سال ۲۰۱۷ نیز رقمی تقریبا بین ۶ روز سال پیش برابر ۴۰۸ میلیون دلار درنظر گرفته شود، این رقم به دست میآید.
به این ترتیب رقم کلی فروش سال ۲۰۱۷ بین ۱۱.۰۹ میلیارد و ۱۱.۱۱ میلیارد و در حدود ۲۷۰ میلیون دلار کمتر از سال پیش خواهد بود.
این رقم به معنی آن است که فروش داخلی نهایی کمتر از سال ۲۰۱۵ با فروش ۱۱.۱۴ میلیارد دلار است که دومین فروش بالا در تاریخ آمریکا رقم خورده بود. به این ترتیب آمار امسال میتواند سومین باری در طول تاریخ باشد که فروش داخلی آمریکا از رقم ۱۱ میلیارد دلار عبور کرده است.
سال ۲۰۱۲ این رقم برابر ۱۰.۸ میلیارد دلار و سال ۲۰۱۳ برابر ۱۰.۹ میلیارد دلار بود. سال ۲۰۱۴ هم رقم فروش ۱۰.۴ میلیارد دلار به دست آمد. جهش فروش قابل توجه سال ۲۰۱۷ با فروش غیرقابل تصور «برو بیرون»، «شکافتن» و «دیو و دلبر» کسب شد.
در عین حال ۲۰۱۷ سالی بود که تنها ۸ فیلم توانستند از فروش ۵۰۰ میلیون دلار فراتر بروند که در این میان «محافظان گالاکسی۲»، «زن شگفتانگیز»، «اسپایدر من-بازگشت به خانه» و «دانکرک» از فیلمهای قابل توجه سال در فصل تابستان بودند، در حالی که بقیه تابستان بدون توجه خاصی پشت سر گذاشته شد.
جهش اصلی با شروع فروش «آن» در نوابمر آغاز شد و «ثور: رگناروک» و پس از آن «جنگ ستارگان: آخرین جدای» با فروش ۳۹۶ میلیون دلار در ۱۱ روز، از عوامل بالا رفتن فروش باکس آفیس سال ۲۰۱۷ به مرزی بالاتر از ۱۱ میلیارد دلار هستند.
با توجه به فیلم هایی که روز کریسمس اکران شدند و فروش پس از آن، انتظار می رود فروش ۶ روز پایانی این سال بسیار قابل توجه باشد. در ۶ روز آخر سال ۲۰۱۶، که «یک خشن: یک داستان جنگ ستاره ای» ۱۲۲ میلیون دلار کسب کرد. در سال ۲۰۱۵ نیز در روزهای نهایی آن، «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» ۲۱۲ میلیون دلار فروش کرد.
پیش بینی می شود فروش «جنگ ستارگان: آخرین جدای» چیزی بین این ۲ رقم باشد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونق در باکس آفیس آمریکا/ «کلیفورد» ۲۰ میلیون دلار فروخت/ فروش «ونوم ۲» از ۲۰۰ میلیون گذشت
- رکورد سینمای آمریکا در دوران کرونا شکست
- «گودزیلا در برابر کونگ» رکورد «انگاشته» را هم شکست
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- «عجیب و غریب» در صدر باکس آفیس/ گزارش فروش سینماهای آمریکا
- آمار فروش «تنت» در آمریکا/ سینماهای آمریکا همچنان کمرونق؛ معضل کمبود فیلم
- انتشار گزارش مالی از فروش سینماها/ دستان کرونا بر گلوی اقتصاد سینما
- گزارش هفتگی فروش سینمای آمریکا/ کاهش ۴۵ درصدی فروش بلیت نسبت به هفته گذشته
- بازگشت «پسران بد» به صدر گیشه جهانی
- شروع خوب قسمت جدید «جنگ ستارگان» در گیشه جهانی
- «جومانجی» پرفروشترین فیلم هفته در گیشه جهانی
- آیا روز کیانو ریوز در تقویمها ثبت میشود؟
- «انتقام جویان» فیلم سال شد؛ معرفی برگزیدگان مردمی سینمای آمریکا
- آمار فروش سینماهای جهان؛ صدرنشینی «ترمیناتور» با ۲۹ میلیون فروش
- خیز «علاءالدین» و «داستان اسباب بازی ۴» برای رکورد شکنی در گیشه سینمای جهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





