شب پیش دومین دور از معرفی برندگان جوایز بفتای ۲۰۲۱ برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، آکادمی فیلم بریتانیا با برگزاری دومین شب اهدای جوایز خود برترینهای سال را انتخاب کرد.
در این مراسم که در رویال آلبرت هال لندن به صورت مجازی برگزار و به صورت مستقیم از بیبیسی پخش شد، «سرزمین آوارگان» بزرگترین برنده سال شد که هم به عنوان بهترین فیلم انتخاب و هم جایزه کارگردانی و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.
در مراسم اهدای جوایز همچنین تجلیل کوتاهی از پرنس فیلیپ همسر فقید ملکه بریتانیا که روز جمعه درگذشت به عمل آمد که در دورهای، اولین رییس این جوایز بود. همچنین یاد دیگر درگذشتگان سال از انیو موریکونه تا کرک داگلاس، شان کانری، آلن پارکر، چادویک بوزمن، اولیویا دی هاویلند، عرفان خان، ریشی کاپور، مکس فون سیدو، برتران تاورنیه، ژان کلود کریر و کریستوفر پلامر گرامی داشته شد.
در مراسم دومین شب اهدای جوایز که به میزبانی ادیت بومن و درموت اولیری انجام شد درمجموع ۱۷ جایزه اهدا شد.
فهرست کامل برندگان جوایز بفتا چنین است:
بهترین فیلم: «سرزمین آوارگان»
دیگر نامزدها: «پدر»، «موریتانیایی»، «زن جوان نوید بخش»، «دادگاه شیکاگو ۷»
بهترین بازیگر زن: فرانسیس مکدورماند برای «سرزمین آوارگان»
دیگر نامزدها: باکی باکری برای «راکس»، رادا بلانک برای «نسخه چهل ساله»، ونسا کربی برای «تکههای یک زن»، وونمی موساکو برای «خانه او»، آلفری وودارد برای «کلمنسی»
بهترین بازیگر مرد: آنتونی هاپکینز برای «پدر»
دیگر نامزدها: ریز احمد برای «صدای متال»، چادویک بوزمن برای «بلک باتم ما رینی»، آدارش گوراو برای «ببر سفید»، مدس میکلسن برای «یک دور دیگر»، طاهر رحیم برای «موریتانیایی»
بهترین کارگردان: کلویی ژائو برای «سرزمین آوارگان»
دیگر نامزدها: توماس وینتربرگ برای «یک دور دیگر»، شنان مورفی برای «دندان شیری»، لی آیزک چانگ برای «میناری»، یاسمیلا ژبانیچ برای «کجا میروی آیدا؟»، سارا گاورون برای «راکس»
بهترین فیلم بریتانیایی: «زن جوان نویدبخش»
دیگر نامزدها: «آرامش در کنار اسبها»، «کاوش»، «پدر»، «خانه او»، «برزخ»، «موریتانیایی»، «موگول موگلی»، «راکس»، «سن ماد»
بهترین موسیقی متن: «روح»
دیگر نامزدها: «منک»، «میناری»، «اخبار جهان»، «زن جوان نویدبخش»
بهترین نویسنده، کارگردان یا تهیهکننده بریتانیایی نوظهور: رمی ویکس برای «خانه او»
دیگر نامزدها: بن شاروک برای «برزخ»، جک سیدی برای «مافی»، ترزا ایکوکو و کلر ویلسون برای «راکس»، رز گلس برای «سن ماد»
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: دنیل کالویا برای «یهودا و مسیح سیاه»
دیگر نامزدها: بری کیوگان برای «آرامش در کنار اسبها»، آلن کیم برای «میناری»، لسلی اودوم جونیور برای «شبی در میامی»، کلارک پیترز برای «۵ همخون»، پل ریسی برای «آوای متال»
بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یو-جونگ یون برای «میناری»
دیگر نامزدها: نیام الگار برای «آرامش در کنار اسبها»، کوثر علی برای «راکس»، ماریا باکالووا برای «بورات ۲»، دامینیک فیشبک برای «یهودا و مسیح سیاه»، اشلی مادکووه برای «کانتری لاینز»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: «زن جوان نویدبخش»
دیگر نامزدها: «یک دور دیگر»، «منک»، «راکس»، «دادگاه شیکاگو ۷»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: «پدر»
دیگر نامزدها: «کاوش»، «موریتانیایی»، «سرزمین آوارگان»، «ببر سفید»
بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «یک دور دیگر»
دیگر نامزدها: «رفقای عزیز»، «بینوایان»، «میناری»، «کجا میروی آیدا؟»
بهترین مستند: «معلم اختاپوس من» ساخته پیپا ارلیش، جیمز رید، کریگ فاستر
دیگر نامزدها: «جمعی»، «دیوید آتنبرو: زندگی روی سیاره ما»، «مخالف»، «معضل اجتماعی»
بهترین بازیگر نوظهور بریتانیایی: باکی باکری
دیگر نامزدها: کنراد کان، کینگزلی بن ادیر، مورفید کلارک، سوفی دیریشو
بهترین انیمیشن: «روح» ساخته پیت داکتر، دانا موری
دیگر نامزدها: «به پیش»، «گرگرانان»
در مراسم اهدای این دوره از جوایز با در نظر گرفتن هشت جایزه که یک شب پیشتر اهدا شد چندین فیلم هر یک چند جایزه بردند که شامل «زن جوان نوید بخش» دو جایزه فیلم بریتانیایی و فیلمنامه اوریجینال، «راکس» دو جایزه گروه بازیگران و ستاره نوظهور، «روح» دو جایزه بهترین انیمیشن و موسیقی متن، «آوای متال» دو جایزه صدا و تدوین، «پدر» دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی و «بلک باتم ما رینی» دو جایزه بهترین لباس و بهترین چهرهآرایی بودند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برگزیدگان بفتا ۲۰۲۵ اعلام شد
- پس از حذف از اسکار؛ بازیگر جنجالی «امیلیا پرز» از مراسم بفتا هم خط خورد
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- هفته پایانی فیلسوف/ نگاهی به فیلم «آخرین جلسه فروید»
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- آنتونی هاپکینز در فیلم «چشمان در درختان» بازی میکند
- اعترافات آنتونی هاپکینز در تولد ۸۵ سالگی
- هدف قرار دادن کودک درون انسانهای بالغ/گفت وگو با سارا فیض دوبلور انیمیشن روح
- اهداکنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- انسان ماشینی است با قدرت تخیل و میل به آگاهی و اختیار!
- بیسرزمینتر از باد/ «سرزمین آوارهها»؛ شهامت کندن و دل بریدن
- ۳۹۵ عضو جدید به آکادمی اسکار دعوت شدند
- بیزمان و بیمکان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





