تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۳/۲۳ - ۱۷:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 197716

هاوارد شور آهنگساز «ارباب حلقه‌ها» در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماسینما، هاوارد شور آهنگساز کانادایی برنده سه جایزه اسکار در جشنواره فیلم زوریخ و در بیستمین دوره این جشنواره در ماه اکتبر تجلیل می‌شود.

این جشنواره از این آهنگساز افسانه‌ای با اهدای جایزه دستاورد حرفه‌ای خود تجلیل خواهد کرد. وی که ۳ جایزه اسکار در کارنامه دارد و برای موسیقی‌های نمادینش در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» پیتر جکسون شناخته می‌شود، این جایزه را در بیستمین دوره جشنواره در ماه اکتبر دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این وی ریاست بخش رقابت بین‌المللی موسیقی فیلم این جشنواره را در این دوره بر عهده خواهد داشت و این کار را با داوری برای کشف استعدادهای جوانی که هر یک باید برای یک فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای موسیقی اصلی خلق کنند، انجام می‌دهد. ۳ آهنگ فینالیست به صورت زنده توسط ارکستر مجلسی زوریخ به سرپرستی فرانک استروبل در ۵ اکتبر و در مراسم جشن سینما در کنسرت زوریخ اجرا خواهد شد و آهنگ برنده یک جایزه نقدی ۱۱۵۰۰ دلاری دریافت خواهد کرد.

این آهنگساز برای بیش از ۸۰ فیلم آهنگ ساخته که ۱۲ فیلم دیوید کراننبرگ، از «اسکنرها» و «مگس» گرفته تا فیلم اخیر وی «کفن ها» که در بخش رقابتی کن امسال حضور داشت را دربرمی‌گیرد. وی آهنگساز «سکوت بره‌ها» جاناتان دمی، «اسپات لایت» تام مک کارتی و «هوگو» مارتین اسکورسیزی هم بوده و بی‌شمار اپرا، کنسرتو و دیگر آثار کلاسیک ساخته است.

بیستمین جشنواره فیلم زوریخ از ۳ تا ۱۳ اکتبر (۱۲ تا ۲۲ مهر) برگزار می‌شود.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها