سوزانه بِیِر جایزه دستاورد حرفهای آکادمی فیلم اروپا را دریافت میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، سوزانه بِیِر کارگردان دانمارکی دریافتکننده جایزه ۲۰۲۱ یک عمر دستاورد حرفهای در دنیای سینما خواهد بود که توسط آکادمی فیلم اروپا اهدا میشود.
این فیلمساز به خاطر فیلم «دنیایی بهتر» سال ۲۰۱۰ برنده جایزههای اسکار و گلدن گلوب شده بود و در سال ۲۰۱۶ هم با مینی سریال «مدیر شب» جایزه امی را به خود اختصاص داد.
به این ترتیب بِیِر ۶۱ ساله نخستین کارگردان زنی خواهد بود که توانسته جوایز اسکار، گلدن گلوب، امی و فیلم اروپا را دریافت کند چون فیلم «دنیایی بهتر» او در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین فیلم اروپایی و «فقط عشق لازم داری» او در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه بهترین فیلم کمدی اروپایی شده بود.
بِیِر از زمان ساخت نخستین فیلم خود یعنی «فروید از خانه میرود» که در سال ۱۹۹۱ برنده جایزه اژدهای فستیوال فیلم گوتنبرگ سوئد شد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای گیتا نوربی به ارمغان آورد، تبدیل به یکی از چهرههای اصلی سینمای اروپا شد.
ملودرامهای «قلبهای باز» سال ۲۰۰۲ و «برادران» سال ۲۰۰۴ و «بعد از عروسی» سال ۲۰۰۶ برای او شهرت بینالمللی به ارمغان آوردند و تبدیل به فیلمهای هنری موفقی شدند.
«بعد از عروسی» با نقشآفرینی مدس میکلسن نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بِیِر را روی رادار هالیوود قرار داد. فیلم بعدی او «چیزهایی که در آتش از دست دادیم» سال ۲۰۰۷ بود که نخستین فیلم انگلیسی زبان او محسوب میشد و هالی بری و بنیسیو دل تورو در آن بازی کردند.
بِیِر در حال حاضر مشغول فیلمبرداری «بانوی اول» شوتایم است، سریالی با نقشآفرینی وایولا دیویس، میشل فایفر و جیلین اندرسون که به زندگی چند بانوی اول آمریکا میپردازد.
این کارگردان جایزه یک عمر دستاورد حرفهای خود را در مراسم سیوچهارمین جوایز فیلم اروپایی در برلین که روز یازدهم دسامبر برگزار میشود دریافت خواهد کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ایزابلا روسلینی از آکادمی اروپا جایزه میگیرد
- کنارهگیری آگنیشکا هالند؛ ژولیت بینوش ریاست آکادمی فیلم اروپا را بر عهده میگیرد
- فیلمی که به اسکار معرفی نشد؛ «آناتومی یک سقوط» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
- معرفی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا/ رقابت سخت ۵ فیلم مهم
- تغییر تاریخ برگزاری مراسم آکادمی فیلم اروپا
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ یک فیلمساز زن ایرانی در بین کاندیداهای جایزه آکادمی اروپا
- اهدای جایزه بهترین جلوههای تصویری آکادمی فیلم اروپا به فیلم «مرز»
- حضور دو کارگردان ایرانی در لیست نهایی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا
- «تونی اردمن» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





