شماری از مطرحترین چهرههای هالیوودی از جمله جیمز کامرون به معترضانی پیوستند که با تصمیم جدید اسکار مخالف هستند.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون سازنده «تایتانیک» و «آواتار»، کاتلین کندی تهیهکننده هالیوودی و لیلی فینی زانوک و جان ویلیامز آهنگساز سرشناس از جمله چهرههایی هستند که با تصمیم اسکار مبنی بر پخش نکردن مستقیم اهدای جوایز در ۸ بخش از جوایز اسکار مخالف هستند.
همه این افراد از اسکار میخواهند تا همه برندگان ۲۳ جایزه اسکار را به صورت زنده از برنامه تلویزیونی ۲۷ مارس پخش کند.
در نامهای که به این مناسبت به دیوید روبین رئیس آکادمی اسکار فرستاده شده این خواسته مطرح و تاکید شده که با عملی شدن تصمیم اسکار این ۸ بخش تحقیر و به شهروند درجه ۲ بدل میشوند.
این ۸ بخش شامل موسیقی متن، تدوین فیلم، طراحی تولید، چهرهپردازی، صدا، مستند کوتاه، فیلم کوتاه و انیمیشن کوتاه هستند. آکادمی اما اصرار دارد که با پخش این بخش به صورت غیرمستقیم چیزی از آن کاسته نمیشود و هم نامزدها در این بخشها معرفی میشوند و هم سخنرانی برنده پخش میشود تا در نهایت برنامه اهدای جوایز اسکار در ۳ ساعت از ABC پخش شود و طولانیتر از این نشود.
در نامه اعتراضی این هنرمندان آمده است: «کاهش هر یک از این بخشها آسیبهای جبرانناپذیری به جایگاه آکادمی بهعنوان داور بیطرف در مهمترین جوایز صنعت ما وارد میکند.»
همچنین تاکید شده که تلاش برای جذب مخاطبان جدید از طریق سرگرمکنندهتر کردن پخش تلویزیونی، هدفی قابل ستایش و مهم است، اما با تحقیر آن بخش از صنعت بزرگ سینما که با کار خود هنر فیلمسازی را شایسته تجلیل میسازند، نمیتوان به این هدف دست یافت.
این گروه از روبین و همکارانش در کمیته جوایز آکادمی خواستهاند به قویترین شرایط ممکن تصمیم خود را تغییر و نشان دهند در نزدیک به یک قرنی که از اهدای جایزه اسکار میگذرد این جایزه نشان دهنده استاندارد طلایی در به رسمیت شناختن و ارج نهادن به همه هنرهای ضروری در فیلمسازی بوده است.
جان ویلیامز آهنگساز ۹۰ ساله و برنده ۵ جایزه اسکار – که با ۵۲ نامزدی، رکورد بیشترین تعداد نامزدی توسط یک فرد زنده را در اختیار دارد – در میان امضاکنندگان است. استیون اسپیلبرگ، هفته قبل در محکومیت این تصمیم، به جایگاه ویلیامز در ساخته شدن «آروارهها» اشاره کرد و گفت: بدون جان ویلیامز، «آروارهها» در سطح دندان مصنوعی میماند.
جیمز کامرون، جو راث و گییرمو دل تورو از کارگردانهایی هستند که این نامه را امضا کردهاند. نام تهیهکنندگان مهمی چون کندی و زانوک نیز در این نامه مشاهده میشود.
آهنگسازان مطرحی چون برندگان اسکار هاوارد شور، دیو گروسین، الکساندر دسپلات، استیون پرایس، هیلدور گوانادوتیر، جان کوریلیانو، تان دان و یان کازمارک و رامین جوادی برنده امی نیز نامه را امضا کردهاند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





