فیلم پرفروش «درخشش ابدی یک ذهن شفاف» سریال تلویزیونی میشود.
به گزارش سینماسینما، «آپروکس» نوشت: فیلم سینمایی «درخشش ابدی یک ذهن شفاف» با بازی «کیت وینسلت» و «جیم کری» در تلویزیون مورد اقتباس قرار میگیرد.
این عاشقانه علمی ـ تخیلی سال ۲۰۰۴ روی پرده رفت و فروش هفت میلیون دلاری را در سینماهای جهان تجربه کرد. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال شد و در دو بخش دیگر هم نامزد تندیس اسکار شد. «درخشش ابدی یک ذهن شفاف» همچنین موفق به کسب دو جایزه بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه اوریجینال از جوایز بفتا شد.
«استیو گولین» تهیهکننده این فیلم با نسخه تلویزیونی آن هم همکاری میکند. گفته میشود «زو بورو» برای نگارش فیلمنامه این پروژه انتخاب شده است.
داستان «درخشش ابدی یک ذهن شفاف» درباره کلینیکی است که خاطرات افراد را به صورت انتخابی و خودخواسته پاک میکنند. «کلمنتاین» و «جوئل» زوجی هستند که به صورت داوطلبانه میخواهند خاطرات مشترکشان را از بین ببرند اما حتی بعد از فراموشی هم به سمت یکدیگر کشیده میشوند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تجلیل آکادمی سزار از جیم کری
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- شرط جیم کری برای حضور در دنباله «ماسک»
- کیت وینسلت در نقش یک دیکتاتور خودشیفته به تلویزیون بازگشت
- تغییر قوانین آکادمی در پی حواشی اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- شرط جیم کری برای بازی در دنباله «ماسک»
- جیم کری: میخواهم بازنشسته شوم/ زندگی معنویام را دوست دارم
- بازیگر «آواتار» با دیدن قسمت جدید آن گریه کرد/ ۸ دقیقه حبس نفس!
- «تاج» و «گامبی وزیر» برنده ۱۱ جایزه امی شدند / جوایز بازیگری برای کیت وینسلت، جین اسمارت و جیسون سودیکیس
- کارآگاه بیرون، گرفتار درون/ نگاهی به مینیسریال «کابوس ایست تاون»
- کیت وینسلت از عشق و نفرت در «کابوس ایستتاون» میگوید/ راز فیلمنامه را از بچههایم هم مخفی کردم
- برشهای کوتاه/ معرفی کتاب «جاده انقلابی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





