کارگردان کرهای برنده اسکار از فیلمسازان سراسر جهان خواست تا از بینش خود برای به تصویرکشیدن مسائلی که در زیر سطح جامعه در حال جوشش است، استفاده کنند.
به گزارش سینماسینما، «بونگ جون هو» کارگردان فیلم معروف و موفق «اَنگل» در جریان یک مسترکلاس مجازی درباره افزایش خشونت نسبت به آسیاییها در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «من در کره جنوبی و در فاصلهای دور از آمریکا قرار دارم و ناگزیرم همه چیز را در اخبار و از چشمانداز بیرونی دنبال کنم اما به عنوان فردی که عضوی از بشریت است و به عنوان یک شخص، مشاهده خشونت و جرایم علیه آسیایی-آمریکاییها برایم بسیار ترسناک است و به آنچه صنعت فیلم در مقطع کنونی میتواند انجام دهم فکر میکنم».
او ادامه داد: «ساخت فیلم مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است و نمیتواند گزینه مناسبی برای واکنشِ به موقع به مسائلی باشد که هماکنون در بطن جامعه در حال روی دادن است. سینما مدیومی است که استفاده از آن برای واکنش بهموقع به یک موضوع دشوار است اما از سوی دیگر فیلمسازان و خالقان آثار هنری میتوانند در پرداختن به این مسائل جسورتر عمل کنند و از مواجهه با آنها هراسی نداشته باشند».
«بونگ جون هو» با اشاره به این موضوع که به تازگی فیلم «کارِ درست را انجام بده» (ساخته اسپایک لی، ۱۹۸۹) را دیده است، این فیلم را نمونهای از کامل از نوعی فیلمسازی توصیف کرد که در شرایط کنونی باید پدیدار شود و توضیح داد: «این فیلم در سال ۱۹۸۹ و سه سال پیش از ناآرامیهای لسآنجلس اکران شد و تقریبا پیشبینی کرد که این ناآرامیها روی خواهد داد.
فکر میکنم این نقشی است که فیلمسازان و هنرمندان میتوانند در جامعه ایفا کنند و این تنها منحصر به پیشبینی آینده جامعه نیست، بلکه استفاده از بینش و آگاهی برای به تصویر کشیدن مسائلی است که هماکنون در سطح زیرین جامعه در حال جوشش است، که میتواند بعدها منفجر شود. برای من «اَنگل» فیلمی است که تلاش دارد چنین رویکردی داشته باشد و به موضوع دارا و ندارها در یک جامعه پرداخته است و به این پرسش پاسخ میدهد که در زمانه کنونی منظور از فقیر بودن و ثروتمند بودن چیست؟ به عنوان یک هنرمند شما باید به نوعی به ماهیت مسائل و پرسشهای اساسی زندگی پی ببرید و از طریق کارتان به این پرسشها پاسخ دهید».
این کارگردان اهل کشور کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ با فیلم «َانگل» تاریخساز شد و پس از کسب جایزه نخل طلای کن، توانست برای اولینبار به طور همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم بینالمللی و بهترین فیلم جوایز سینمایی اسکار را از آن خود کند؛ اتفاقی که در تاریخ بیش از نودساله این جوایز سینمایی بیسابقه است.
او که نگارش همزمان دو فیلمنامه را آغاز کرده بود، نگارش یکی از آنها را در دوران شیوع ویروس کرونا به پایان رسانده است. هنوز جزئیاتی درباره دو فیلمنامه جدید «بونگ جو هو» منتشر نشده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران و نقد «مادر» در سینما اندیشه
- یک غافلگیری در کن؛ دنزل واشنگتن نخل طلای افتخاری گرفت
- خبرهایی از جشنواره کن/ نمایش یک فیلم اول در افتتاحیه و حضور فیلم اسپایک لی در جشنواره
- مشکلات و رویاهای فیلمسازان خارجی در هالیوود!
- «میکی۱۷» اکران میشود/ رونمایی فیلم کارگردان برنده نخل طلا در جشنواره برلین
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- فیلم جدید کارگردان انگل با فیلمبرداری خنجی اکران میشود
- پس از خودکشی لی سون کیون؛ بونگ جون هو از بازیگر درگذشته دفاع کرد/ اعتراض به پلیس و رسانه
- فوت بازیگر فیلم «انگل»/ لی سون کیون درگذشت
- اسپایک لی: کاش نولان به مردم ژاپن هم در «اوپنهایمر» میپرداخت
- انتقاد اسپایک لی از منتقدانی که فیلمش را موجب شورش خواندند
- منتقدان ایندیوایر انتخاب کردند؛ ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰/ «خانه دوست کجاست» کیارستمی هجدهم شد
- برای حمایت از حقوق سیاهان؛ اسپایک لی در انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل میشود
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





