«گلادیاتور ۲» در اولین روزهای اکران بینالمللی خود موفق به فروش ۸۷ میلیون دلاری شد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که فیلم جدید ریدلی اسکات یعنی «گلادیاتور ۲» که انتظار زیادی برای نمایشش وجود دارد، هنوز در آمریکا اکران نشده است اما برخی از بازارهای بینالمللی از همین آخر هفته نمایش آن را شروع کردهاند و برخی دیگر در نوبت نمایش هستند.
«گلادیاتور ۲» با فروش ۸۷ میلیون دلاری از نمایش در ۶۳ بازار وارد عرصه بینالمللی شد تا نشان دهد کارش را قدرتمندانه آغاز کرده و دنبالهای که ربع قرن پس از فیلم اصلی «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۰ ساخته شده از قدرت زیادی برخوردار است.
این فروش بزرگترین افتتاحیه بینالمللی فیلمی با درجه R برای پارامونت پیکچرز و همچنین بهترین فروش خارجی فیلمی از اسکات است. وی فیلمهای پرفروشی چون «مریخی» با فروش ۶۳۰ میلیون دلار در سطح جهانی، «گلادیاتور» با فروش ۴۶۵ میلیون دلار در سطح جهانی و «پرومته» با فروش ۴۰۳ میلیون دلار را در کارنامه دارد.
«گلادیاتور ۲» ۷ میلیون دلار از فروش خود را از ۴۵۳ صفحه نمایش آیمکس کسب کرده و یکی از ۳ افتتاحیه پرفروش سال در سطح بینالمللی را به نام خود کرده است.
فیلم جدید اسکات ۱۱.۴ میلیون دلار از نمایش در ۷۲۲ صفحه نمایش در بریتانیا به دست آورد تا نشان دهد انگلیسیها بیش از همه منتظر تماشایش بودند. پس از آن فرانسه با ۱۰.۳ میلیون دلار از ۷۲۹ مکان نمایش، اسپانیا با ۵.۶ میلیون دلار از ۴۱۱ پرده نمایش، استرالیا با ۵ میلیون دلار از ۳۵۳ پرده و مکزیک با ۴.۷ میلیون دلار از ۹۲۲ پرده نمایش جای داشتند.
این فیلم حماسی با بازی پل مسکال، پدرو پاسکال و دنزل واشینگتن، ۲۲ نوامبر در آمریکای شمالی و کانادا به نمایش در میآید.
دنباله «گلادیاتور» با بودجه بیش از ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و باید در گیشههای جهانی خوب بفروشد تا موفق تلقی شود. نظرات درباره این فیلم میانگین ۷۵ درصد را در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است. داستان این فیلم ۲ دهه پس از داستان اصلی و با ورود لوسیوس (مسکال)، برادرزاده کومودوس امپراتور که خواکین فینیکس نقشش را بازی کرده بود، آغاز می شود که وارد کولوسئوم میشود و به دنبال بازگرداندن شکوه رم به مردمش است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- «خاندان گوچی»؛ ضیافت تصویری و صوتی تمامعیار / اسکات خطاب به نوه آلدو گوچی: خیلی هم دلتان بخواهد!
- انسان گرگ انسان / بقا، عامل گرهافکن در داستان سریال «دستپرورده گرگها»
- تجلیل از ریدلی اسکات در جشنواره ونیز
- انتقاد دختر گوچی از انتخاب آل پاچینو برای بازی در نقش آلدو گوچی/ پدر من قد بلند و چشم آبی بود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





