«گلادیاتور ۲» در اولین روزهای اکران بینالمللی خود موفق به فروش ۸۷ میلیون دلاری شد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که فیلم جدید ریدلی اسکات یعنی «گلادیاتور ۲» که انتظار زیادی برای نمایشش وجود دارد، هنوز در آمریکا اکران نشده است اما برخی از بازارهای بینالمللی از همین آخر هفته نمایش آن را شروع کردهاند و برخی دیگر در نوبت نمایش هستند.
«گلادیاتور ۲» با فروش ۸۷ میلیون دلاری از نمایش در ۶۳ بازار وارد عرصه بینالمللی شد تا نشان دهد کارش را قدرتمندانه آغاز کرده و دنبالهای که ربع قرن پس از فیلم اصلی «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۰ ساخته شده از قدرت زیادی برخوردار است.
این فروش بزرگترین افتتاحیه بینالمللی فیلمی با درجه R برای پارامونت پیکچرز و همچنین بهترین فروش خارجی فیلمی از اسکات است. وی فیلمهای پرفروشی چون «مریخی» با فروش ۶۳۰ میلیون دلار در سطح جهانی، «گلادیاتور» با فروش ۴۶۵ میلیون دلار در سطح جهانی و «پرومته» با فروش ۴۰۳ میلیون دلار را در کارنامه دارد.
«گلادیاتور ۲» ۷ میلیون دلار از فروش خود را از ۴۵۳ صفحه نمایش آیمکس کسب کرده و یکی از ۳ افتتاحیه پرفروش سال در سطح بینالمللی را به نام خود کرده است.
فیلم جدید اسکات ۱۱.۴ میلیون دلار از نمایش در ۷۲۲ صفحه نمایش در بریتانیا به دست آورد تا نشان دهد انگلیسیها بیش از همه منتظر تماشایش بودند. پس از آن فرانسه با ۱۰.۳ میلیون دلار از ۷۲۹ مکان نمایش، اسپانیا با ۵.۶ میلیون دلار از ۴۱۱ پرده نمایش، استرالیا با ۵ میلیون دلار از ۳۵۳ پرده و مکزیک با ۴.۷ میلیون دلار از ۹۲۲ پرده نمایش جای داشتند.
این فیلم حماسی با بازی پل مسکال، پدرو پاسکال و دنزل واشینگتن، ۲۲ نوامبر در آمریکای شمالی و کانادا به نمایش در میآید.
دنباله «گلادیاتور» با بودجه بیش از ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و باید در گیشههای جهانی خوب بفروشد تا موفق تلقی شود. نظرات درباره این فیلم میانگین ۷۵ درصد را در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است. داستان این فیلم ۲ دهه پس از داستان اصلی و با ورود لوسیوس (مسکال)، برادرزاده کومودوس امپراتور که خواکین فینیکس نقشش را بازی کرده بود، آغاز می شود که وارد کولوسئوم میشود و به دنبال بازگرداندن شکوه رم به مردمش است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- «خاندان گوچی»؛ ضیافت تصویری و صوتی تمامعیار / اسکات خطاب به نوه آلدو گوچی: خیلی هم دلتان بخواهد!
- انسان گرگ انسان / بقا، عامل گرهافکن در داستان سریال «دستپرورده گرگها»
- تجلیل از ریدلی اسکات در جشنواره ونیز
- انتقاد دختر گوچی از انتخاب آل پاچینو برای بازی در نقش آلدو گوچی/ پدر من قد بلند و چشم آبی بود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





