«دنیل دی لوئیس» یکی از پرافتخارترین بازیگران تمام ادوار سینما که در سال ۲۰۱۷ از بازیگری خداحافظی کرده بود، در یک مراسم سینمایی برای تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد.
به گزارش سینماسینما، «دنیل دی-لوئیس» بازیگری که به ندرت در انظار عمومی ظاهر میشود، در مراسم اعطای جایزه بهترین کارگردانی هیات ملی نقد آمریکا به مارتین اسکورسیزی برای فیلم «قاتلان ماه کامل» ظاهر شد.
اسکورسیزی هنگام دریافت جایزه؛ همکاری با دی لوئیس را یکی از بزرگترین تجربیات زندگیاش خواند و گفت که شاید در یک فیلم دیگر نیز بتوانیم با هم کار کنیم.
مجله «انترتینمت ویکلی» در این باره نوشت: دی لوئیس و اسکورسیزی در سال ۲۰۰۲ در فیلم «دار و دستههای نیویورکی» و در سال ۱۹۹۳ در «عصر معصومیت» با هم کار کرده بودند. او که تنها بازیگر مرد تاریخ سینما با کسب سه جایزه در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد است، در سال ۲۰۱۷ پس از بازی تحسین برانگیز در فیلم «رشته خیال» اثر پل توماس اندرسون از بازیگری کناره گیری کرد و تاکنون به قول خود وفادار بوده و در هیچ فیلمی ظاهر نشده است.
این ستاره سینما پیش از این هم از شغلش فاصله گرفته بود و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ مجذوب کفاشی شد و به فلورانس ایتالیا رفت تا آنطور که گفته میشود زیر نظر «استفانو بمر» کفاش معروف ایتالیایی آموزش ببیند.
دی لوییس پس از پنج سال با فیلم «دار و دستههای نیویورکی» (۲۰۰۲) ساخته مارتین اسکورسیزی بار دیگر به سینما بازگشت و برای این فیلم بار دیگر نامزد اسکار شد. او اولین اسکارش را برای «پای چپ من» (۱۹۸۹) به دست آورد و برای بازی در «خون به پا میشود» (۲۰۰۷) یک اسکار دیگر کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۳ برای بازی درخشان در فیلم «لینکلن» برای سومین بار برنده اسکار شد.
این بازیگر که اکنون ۶۶ ساله است، در سال ۱۹۷۱ با فیلم «یکشنبه؛ یکشنبه لعنتی» وارد دنیای بازیگری شد. او از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷ در ۱۹ فیلم ایفای نقش کرد که مهمترین آنها«گاندی» ۱۹۸۲، «لباسشوئی زیبای من» ۱۹۸۵، «اتاقی با یک چشمانداز» ۱۹۸۵، «سبکی تحملپذیر هستی» ۱۹۸۸، «آخرین موهیکان» ۱۹۹۲، «به نام پدر» ۱۹۹۳ و «مشتزن» ۱۹۹۷ بودند.
او به عنوان یکی از گزیدهکارترین بازیگران صنعت فیلمسازی شناخته میشود، به طوری که در ۱۸ سال اخیر تنها در پنج فیلم به ایفای نقش پرداخته است. او از متد اکتینگ در بازیگری پیروی میکند و به تحقیق درباره نقشهایش مشهور است و معمولا در طول دوره فیلمبرداری، او به طور کامل در نقش خود باقی میماند.
دی لوئیس که آمار چشمگیر ۱۴۶ جایزه سینمایی را در کارنامه سینمایی دارد، در سال ۲۰۰۵ جایزه دوربین طلای جشنواره برلین را دریافت کرد و به عنوان بخشی از افتخارات سینمایی وی میتوان به چهار جایزه از انجمن منتقدین بوستون، جایزه دستاورد سینمایی از جوایز فیلم مستقل انگلیس، سه جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، دو جایزه از جوایز فیلم ایرلند، کسب سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن، سه جایزه از انجمن منتقدین سینمایی لسآنجلس، جایزه بهترین بازیگری از جشنوارههای فیلم مراکش و مونترال، سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم، کسب پنج جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز، بهترین بازیگر خارجی جوایز اتحادیه منتقدان روسیه، جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره سانتا باربارا، کسب دو جایزه از جوایز فیلم ساتلایت، سه جایزه و یک نامزدی در جوایز انجمن بازیگران آمریکا و جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم تلورید اشاره کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- برترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب منتقدان مجله «سایت اند ساوند»/ فیلم اسکورسیزی در صدر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





