«برتران بونلو» کارگردان فرانسوی به عنوان رییس هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه و سینه فونداسیون هفتاد و یکمین جشنواره کن معرفی شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از سایت رسمی کن، این رویداد سینمایی که هفتادویکمین دوره خود را از تاریخ ۸ تا ۱۹ می (۱۸ تا ۲۹ اردیبهشت) برگزار میکند میزبان حضور «برتران بونلو» کارگردان فرانسوی در راس هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینهفونداسیون است و جایگزین «کریستین مونجیو» کارگردان رومانیایی میشود که سال گذشته عهدهدار این مسئولیت بود.
عباس کیارستمی کارگردان مطرح و درگذشته سینمای ایران نیز در سال ۲۰۱۴ ریاست هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سیهفونداسیون جشنواره کن را برعهده داشت.
«برتران بونلو» کارگردان و آهنگساز فرانسوی که ساخت فیلمهایی چون «چیزی ارگانیک، ۱۹۹۸» و «ناکتورما، ۲۰۱۶» در کارنامه سینمایی دارد از ساخت اولین فیلمهای خود جایگاه منحصربه فردی در چشمانداز سینمایی به خود اختصاص داد. او تاکنون هفت فیلم بلند و هشت فیلم کوتاه ساخته که هر یک دارای ویژگیهای متمایزی هستند.
ساختههای «بونلو» از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بخش رقابتی جشنواره کن به روی پرده رفتهاند که شامل «ترزیا» (۲۰۰۳)، «خانه تالورانس» (۲۰۱۸) و «سن لورن» (۲۰۱۴) میشود. جدیدترین ساختهی بلند «بونلو» فیلم «ناکتورما» محصول سال ۲۰۱۶ است که نامزد جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز «لومیر» فرانسه شد.
پیش از این «کیت بلانشت» بازیگر هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- سناریوی «یک تصادف ساده» چگونه شکل گرفت؟
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- جعفر پناهی و عوامل فیلم «یک تصادف ساده» به کشور بازگشتند
- زمان بازگشت جعفر پناهی و گروهش به ایران مشخص شد
- فردای نخل طلا
- پیامهای تبریکی که برای نخل طلای «یک تصادف ساده» مخابره شد
- جعفر پناهی، برنده جایزه شهروندی جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- سخنان جعفر پناهی پس از دریافت نخل طلای کن
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- برگزیدگان معرفی شدند؛ نخل طلای کن در دست جعفر پناهی
- برندگان بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن معرفی شدند
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





