یک فیلم کودکان فروش خوبی در آمریکای شمالی داشت اما گیشه هنوز در تسخیر فیلمهای ابرقهرمانی و اکشن است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «کلیفورد، سگ بزرگ قرمز» توانست در نخستین روزهای اکرانش در باکس آفیس آمریکای شمالی فروشی بیش از حد انتظار داشته باشد و «ونوم ۲» به فروش خود ادامه داد تا جایگاهش را به عنوان یکی از بزرگترین عناوین دوران پاندمی حفظ کند.
انتظار میرود فیلم «کلیفورد» که چهارشنبه هم در سینماها و هم در سرویس استریمینگ پارامونت پلاس اکران شده بود، تا پایان یکشنبه پس از اکران در ۳۷۰۰ سینما ۲۰ میلیون دلار بفروشد.
البته با این فروش خوب هم این فیلم پشت سر «ابدیها» محصول مارول و دیزنی قرار میگیرد که تخمین زده میشود فروش آخر هفته دوم اکران خود را به ۲۷ میلیون دلار از ۴۰۹۰ سینما برساند و در نتیجه پس از پایان ۱۰ روز حضور در گیشهها ۱۱۸.۴ میلیون دلار در آمریکا و کانادا بفروشد.
«کلیفورد» اقتباسی از مجموعه کتابهای کودکان محبوب نورمن بریدول درباره زنی نیویورکی به نام امیلی است که یک شبه قد توله سگ کوچک جدیدش به بیش از ۳ متر میرسد.
در باکس آفیس آمریکای شمالی، «تلماسه» رتبه سوم خود را حفظ کرد و پس از آن هم جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» قرار گرفت که انتظار میرود از مرز ۱۵۰ میلیون دلار فروش عبور کند.
قسمت دوم «ونوم» در رتبه پنجم جا میگیرد اما تا پایان امروز فروش خود در آمریکا و کانادا را از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر میبرد و به این ترتیب تبدیل به دومین فیلمی میشود که این کار را در دوران پاندمی انجام داده است. در سطح جهانی، فروش «ونوم ۲» از مرز ۴۳۰ میلیون دلار می گذرد.
فیلم دیگری که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروخته «شانگچی و افسانه ده حلقه» محصول مارول است. انتظار میرود این فیلم در پایان این آخر هفته فروش خود را به ۲۲۴.۴ میلیون دلار برساند و البته از طریق سرویس استریمینگ دیزنی پلاس هم پخش شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- پیشتازی یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس/ «ونوم۲» در جدول فروش بالاتر از فیلم جیمز باند قرار گرفت
- جیمز باند گیشه سینماها را به آتش کشید/ استقبال مخاطبان از «زمانی برای مردن نیست»
- مالک جدید مترو گلدوین مایر مشخص شد/ سرنوشت فیلم جدید جیمز باند در دستان آمازون
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- ۱۳ فیلمی که کرونا اکرانشان را به تعویق انداخت
- «عجیب و غریب» در صدر باکس آفیس/ گزارش فروش سینماهای آمریکا
- اپل و نتفلیکس در پی خرید «زمانی برای مردن نیست»
- آمار فروش «تنت» در آمریکا/ سینماهای آمریکا همچنان کمرونق؛ معضل کمبود فیلم
- انتشار گزارش مالی از فروش سینماها/ دستان کرونا بر گلوی اقتصاد سینما
- ستاره سابق نقش جیمز باند مطرح کرد/ یک زن در نقش جیمز باند
- گزارش هفتگی فروش سینمای آمریکا/ کاهش ۴۵ درصدی فروش بلیت نسبت به هفته گذشته
- بازگشت «پسران بد» به صدر گیشه جهانی
- شروع خوب قسمت جدید «جنگ ستارگان» در گیشه جهانی
- «جومانجی» پرفروشترین فیلم هفته در گیشه جهانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





