تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۱:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36317

دیوار بزرگهمزمان با اکران گسترده «یک نفر سرکش» در سینماهای امریکای شمالی، فیلم اکشن تاریخی «دیوار بزرگ» (The Great Wall) جدیدترین ساخته ژانگ ییمو کارگردان چینی نامزد اسکار هم در سینماهای چین روی پرده رفت.

به گزارش سینماسینما، «دیوار بزرگ» ۱۵۰ میلیون دلاری با نقش‌آفرینی مت دیمن و اندرو لا حدود ۶۸ میلیون دلار فروخت و رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته و همچنین چهارمین افتتاحیه پرفروش سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۶ را به نام خود ثبت کرد. بعد از فیلم مستقل «جنگ‌های ستاره‌ای»، فیلم جدید ییمو رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه جهان را نیز به خود اختصاص داد.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، فیلم پرهزینه «دیوار بزرگ» که در ماه‌های گذشته به اتهام تبعیض نژادی و بی‌توجهی سازندگانش به انتخاب بازیگران آسیایی جنجال‌ساز شده بود، بالاخره در سینماهای چین روی پرده رفت.

ساخته جدید ییمو فیلمساز باسابقه چین با کسب ۶۷٫۴ میلیون دلار، صدرنشین فهرست پرفروش‌های گیشه آخر هفته چین شد و رکورد چهارمین افتتاحیه پرفروش سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد. «دیوار بزرگ» که با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری تهیه و تولید شده است، پرهزینه‌ترین تولید مشترک چین و هالیوود تا امروز به شمار می‌رود. استودیوهای معروفی همچون «لجندری»، «یونیورسال»، «چاینا فیلم گروپ» و «لو ویژن پیکچرز» مسئولیت تامین هزینه‌های این پروژه عظیم حماسی را به عهده داشته‌اند.

«یک نفر سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» تا ششم ژانویه در سینماهای چین روی پرده نخواهد رفت و به این ترتیب، فیلم ییمو بعد از «پری دریایی»، «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» و «وارکرفت»، رکورد چهارمین افتتاحیه پرفروش گیشه چین را به خود اختصاص داده است.

اواسط تابستان گذشته بود که ییمو سازنده فیلم‌های معروفی مانند «قهرمان» (۲۰۰۳) و «خانه خنجرهای پران» (۲۰۰۴) با رد تمام اتهامات مربوط به تبعیض نژادی در ساخته جدید خود، از انتخاب جنجال‌ساز مت دیمن در نقش یکی از قهرمان‌های اصلی «دیوار بزرگ» دفاع کرد. فیلمساز ۶۴ ساله چینی مدعی شده بود این فانتزی ماجراجویانه «عمیقا در فرهنگ چینی» ریشه دارد: «اولین‌بار است که چنین فیلمی به همراه بزرگ‌ترین گروه از بازیگران چینی، در ابعادی عظیم برای مخاطبان جهانی تهیه و تولید می‌شود. باور دارم چنین اتفاقی با حمایت و استقبال سینماگران و اهالی این صنعت روبه‌رو شود.»

دیمن نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به حواشی مربوط به تیزر رسمی «دیوار بزرگ»، ساخته جدید ییمو را ادامه «افسانه نژادپرستانه‌ای که می‌گوید فقط یک سفیدپوست می‌تواند دنیا را نجات بدهد»، عنوان کرده بود. «دیوار بزرگ» از ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن) در سینماهای امریکای شمالی روی پرده می‌رود.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها