رئیس استودیوهای مارول می گوید ساخته شدن فیلمها بدون فیلمنامههای کامل، موجب نابودی مارول شد.
به گزارش سینماسینما، جیمز گان از زمانی که مدیریت استودیوهای دیسی را به دست گرفت، تأکید کرده است که هیچ فیلم ابرقهرمانی بدون فیلمنامه کامل وارد مرحله تولید نخواهد شد.
وی اکنون در مصاحبهای جدید، گفته اشتباه مهلک هالیوود در ساخت فیلمهای پرفروش قبل از این که فیلمنامههایشان کامل شود، موجب مرگ صنعت سینما شده است.
گان گفت: من معتقدم دلیل مرگ صنعت سینما این نیست که مردم نمیخواهند فیلم ببینند یا به استفاده از صفحه نمایشهای خانگی علاقه دارند، دلیل اصلی این است که استودیوها بدون فیلمنامه کامل فیلم میسازند.
گان با اشاره به این که استودیو دیسی به تازگی یک پروژه را متوقف کرده زیرا فیلمنامه درستی نداشت، گفت: همه دلشان میخواست فیلم را بسازند، همه چیز آماده بود، ولی فیلمنامه آماده نبود و من نمیتوانستم فیلمی بسازم که فیلمنامهاش خوب نباشد. «سوپرگرل» از همان ابتدا خیلی خوب بود. اما ما فیلمنامه هایی مانند «فانوسها» را داریم که واقعاً خوب هستند.
گان از اعضای سابق استودیوهای مارول است و کارگردانی سه فیلم «نگهبانان کهکشان» و یک فیلم ویژه کریسمس را بر عهده داشته، تاکید کرد که الزام دیزنی برای افزایش تولیدات مارول در زمان راهاندازی دیزنی پلاس تأثیر منفی بر جهان بزرگتر داشته و باب ایگر، مدیرعامل دیزنی به ارتکاب این اشتباه اعتراف کرده است.
وی در مورد مارول گفت: این منصفانه نبود، تصمیم درستی نبود و همین آنها را کشت؛ ولی ما در دیسی، الزام نداریم که هر سال تعداد مشخصی فیلم و سریال تلویزیونی داشته باشیم و به همین دلیل هر چه را که فکر میکنیم از بالاترین کیفیت برخوردار است، منتشر خواهیم کرد. بدیهی است که ما کارهای خوب و کارهای نه چندان خوب انجام خواهیم داد اما امیدواریم که به طور متوسط همه چیز تا حد امکان با کیفیت باشد. هیچ چیز قبل از اینکه فیلمنامهای وجود داشته باشد که من از آن راضی باشم، ساخته نمی شود.
فیلمهای جدید استودیوهای دی سی در زمان گان با اکران فیلم «سوپرمن» در ماه آینده، شروع می شوند و تنها یک فیلم دیگر از این مجموعه جدید، یعنی «سوپرگرل» برای سال ۲۰۲۶، فیلمبرداری شده است، اما برنامه این است که این دنیای سینمایی با فیلمهایی درباره بتمن شامل «شجاع و جسور» و زن شگفتانگیز، روی پرده بزرگ سینماها برود.
وی ادامه داد: بتمن باید دلیلی برای وجود داشتن داشته باشد، درست است؟ چون بتمن بزرگترین شخصیت در تمام کمپانی برادران وارنر است اما او یک بتمنِ بیکلاس نیست، من واقعاً به یک بتمنِ بامزه و بیکلاس علاقهای ندارم و به همین دلیل این روزها فقط با نویسنده سر و کار دارم تا مطمئن شوم که میتوانیم آن را به واقعیت تبدیل کنیم.
گان تاکید کرد که تک تک داستانهای بتمن روایت شدهاند چون او مشهورترین و محبوبترین ابرقهرمان جهان است، اما وجود این همه شخصیت او در دنیای کمیک میتواند او را خستهکننده هم بکند.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوپرمن»؛ سقوط بزرگ ابرقهرمان/ ماجرای یک اسطورهی خسته از سی.جی.آی
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- «تاندربولتز» صدرنشین گیشه جهانی شد
- «نگهبانان کهکشان» گیشه تابستانی سینما را کلید زد
- ۳ فیلم جدید «جنگ ستارگان» در راه است
- ادامه جدال اسکورسیزی و جیمز گان بر سر فیلمهای مارول
- معرفی پروژه جدید سیلوستر استالونه
- چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» درگذشت
- گفتوگوهای مجازی با عنوان «دیالوگهای آکادمی: با ما آغاز میشود»، برای برابری و همهشمولی در اسکار
- بازیگر فیلمهای «مارول» به کارگردانی بازمیگردد؟
- اخراج کارگردان «نگهبانان کهکشان» به دلیل انتشار توییتهای توهینآمیز
- «نگهبانان کهکشان» درصدر فروش جهانی
- «نگهبانان کهکشان» پرفروش ترین فیلم هفته در اکران جهانی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





