بعد از نمایش فیلم جدید آنجلینا جولی درباره کامبوج، این کارگردان که با شش فرزندش در جشنواره فیلم تلوراید حاضر شده بود، تعریف کرد که چطور یک کتاب دو دلاری زندگیاش را تغییر داد.
به گزارش سینماسینما، آنجلینا جولی به حضاری که برای نمایش فیلم جدیدش یعنی «اول پدرم را کشتند: دختری از کامبوج به یاد میآورد» به فستیوال فیلم تلوراید آمده بودند و ایستاده او را تشویق کردند، گفت ساخت این فیلم یک تجربه فیلمسازی بود که زندگی خود او و همچنین زندگی بازماندگان اتفاقهای وابسته به آن را تغییر داد.
البته به نظر میرسید علاوه بر خود فیلم، حضار مشغول تشویق کردن فرزندان او هم باشند. جولی با هر ۶ فرزند خود یعنی مدوکس ۱۶ ساله، پکس ۱۳ ساله، زهرا ۱۲ ساله، شایلو ۱۱ ساله و دوقلوها ویوین و ناکس ۹ ساله در این رخداد شرکت کرده بود.
این پروژه که جولی آن را کارگردانی کرده و فیلمنامهاش را نوشته، تجربه لانگ اونگ نویسنده را به عنوان یک سرباز کودک در دوران حکومت رژیم خمر سرخ را تعریف میکند؛ حکومتی که سال ۱۹۷۵ کنترل کامبوج را به دست گرفت و در حکومتی از وحشت و نسلکشی، کارهای وحشتناکی با مردم خود کرد.
این بازه تاریخی معنایی خاص برای خانواده جولی دارد چون پسر او مدوکس در سال ۲۰۰۲ از یکی از یتیمخانههای کامبوج به فرزندخواندگی پذیرفته شد. جولی درباره تجربهاش در به نمایش گذاشتن فیلم برای بازماندگان کامبوج صحبت کرد، تلاشی که شامل حمایت و همکاری پادشاه و دولت این کشور میشد.
جولی با تاکید بر قدرت جهانی فیلم برای ارتباط برقرار کردن با قلبها و اذهان مردم گفت: در نهایت قرار شد فیلم را در تراس فیل در آنگکور وات به نمایش بگذاریم. در این مکان که خیلی برای مردم کامبوج خاص است، ما فیلم را در هوای آزاد پخش کردیم و خارقالعاده بود. خیلی منقلبکننده بود که تماشا کردن فیلم توسط آنها را میدیدم. خیلی از آنها گفتند آن شب توانستند برای نخستین بار در مورد آن وقایع صحبت کنند.
جولی که بعد از نمایش فیلم کنار اونگ روی صندلی کارگردانی نشسته بود، اقرار کرد که وقتی چند سال پیش به کامبوج سفر کرده بود، پی برد که چقدر «بیاطلاع» بوده است. او گفت: من با افرادی ملاقات کردم که از کمپهای مرزی برگشته بودند و درباره مینهای زمینی به من اخطار دادند اما بیشتر از همه افرادی را دیدم که روحیههایی قدرتمند داشتند. خیلی بخشنده بودند. خیلی محترم بودند. فرهنگ آنها بسیار قوی است و آنها بسیار روی من تاثیر گذاشتند. در آن سفر من یک کتاب ۲ دلاری از گوشه خیابان خریدم که کتاب نوشته اونگ بود و زندگیام را تغییر داد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- سیلویا مایلز، بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت
- پگی استوارت، بازیگر فیلمهای وسترن آمریکایی درگذشت
- دفاع جانانه بازیگر نقش آریا استارک از پایانبندی «بازی تاج و تخت»
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- انتقاد مریل استریپ از رواج رفتارهای ضدمردانه
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- فیلم/ لحظه دریافت نخل طلای افتخاری آلن دلون با چشمانی اشکبار
- «بازی تاج و تخت» در آخرین قسمت هم گاف داد + عکس
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





