فیلم جدید «آواتار» در حالی اکه اکران خود را در سراسر جهان از پنجشنبه شب شروع کرد موفق شد تا در اولین آخر هفته اکرانش به فروش ۴۳۴.۵ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کند.
به گزارش سینماسینما، در آخرین به روزرسانی اخبار از فروش اولین آخر هفته اکران «آواتار: راه آب» این فیلم ۴۳۴.۵ میلیون دلار در گیشههای جهان فروش کرده که سهم دیگر نقاط جهان به جز آمریکا ۳۰۰.۵ میلیون دلار بوده است.
این سومین فروش بزرگ جهانی توسط هر فیلم هالیوودی در دوران پس از پاندمی کروناست و با اندکی فاصله پشت سر «دکتر استرنج ۲» با فروش ۴۴۲ میلیون دلاری قرار میگیرد تا دومین افتتاحیه بزرگ ۲۰۲۲ را هم به نام خود کند.
در این میان فروش چین با توجه به نگرانیهای شیوع مجدد کرونا در این سرزمین در حالی که پیشبینی فروش ۱۰۰ میلیون دلاری برایش شده بود، در نهایت به فروش ۵۷.۱ میلیون دلاری رسید.
در همین حال این فیلم در بیشتر کشورها از جمله فرانسه، آلمان، ویتنام و بسیاری از کشورهای دیگر به فیلم پرفروش آخر هفته بدل شد و در کشوری مثل هند عنوان دومین فیلم پرفروش غیرهندی در اولین آخر هفته اکرانش را به دست آورد. در آلمان هم پنجمین آخر هفته پرفروش کل تاریخ سینمای این کشور را رقم زد و در نیوزیلند ششمین آخر هفته پرفروش همه تاریخ این کشور شد.
بیشترین فروش «آواتار: راه آب» به ترتیب در چین ۵۷.۱ میلیون دلار، در کره ۲۴.۷، در آلمان ۲۰، در فرانسه ۱۹.۳ و در هند ۱۸.۲ میلیون دلار ثبت شد.
از نظر آیمکس هم دومین آخرهفته پرفروش تاریخ رقم خورد و رقم باور نکردنی ۴۸.۸ میلیون دلار از نمایش در ۱۵۴۳ پرده آیمکس در ۸۰ کشور به دست آمد و پرفروشترین اکران آیمکس تاریخ برای فیلمی در همین ۳ روز در هند، بلژیک، سوئیس، ترکیه، شیلی، چک، ویتنام، نیوزیلند، رومانی، صربستان و قزافستان را ثبت کرد.
در حالی که این آغاز دقیقاً همان چیزی نیست که برای این فیلم پیشبینی میشد، اما در مجموع استقبالی دلگرمکننده است و نشان میدهد در هفتههای آینده نیز مخاطبان همچنان به آن اقبال نشان میدهند؛ برای مثال در کره شمار مخاطبان روز شنبه این فیلم افزایشی ۹۴ درصدی در مقایسه با جمعه داشت.
منبع: مهر به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
- کاهش چشمگیر فروش سینمای چین؛ آمریکا سینمای چین را کنار زد
- در سال ۲۰۲۲؛ باکس آفیس فرانسه از ریکاوری درآمد/ فروش ۱۵۲ میلیون قطعه بلیت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





