فیلم جدید «آواتار» در حالی اکه اکران خود را در سراسر جهان از پنجشنبه شب شروع کرد موفق شد تا در اولین آخر هفته اکرانش به فروش ۴۳۴.۵ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کند.
به گزارش سینماسینما، در آخرین به روزرسانی اخبار از فروش اولین آخر هفته اکران «آواتار: راه آب» این فیلم ۴۳۴.۵ میلیون دلار در گیشههای جهان فروش کرده که سهم دیگر نقاط جهان به جز آمریکا ۳۰۰.۵ میلیون دلار بوده است.
این سومین فروش بزرگ جهانی توسط هر فیلم هالیوودی در دوران پس از پاندمی کروناست و با اندکی فاصله پشت سر «دکتر استرنج ۲» با فروش ۴۴۲ میلیون دلاری قرار میگیرد تا دومین افتتاحیه بزرگ ۲۰۲۲ را هم به نام خود کند.
در این میان فروش چین با توجه به نگرانیهای شیوع مجدد کرونا در این سرزمین در حالی که پیشبینی فروش ۱۰۰ میلیون دلاری برایش شده بود، در نهایت به فروش ۵۷.۱ میلیون دلاری رسید.
در همین حال این فیلم در بیشتر کشورها از جمله فرانسه، آلمان، ویتنام و بسیاری از کشورهای دیگر به فیلم پرفروش آخر هفته بدل شد و در کشوری مثل هند عنوان دومین فیلم پرفروش غیرهندی در اولین آخر هفته اکرانش را به دست آورد. در آلمان هم پنجمین آخر هفته پرفروش کل تاریخ سینمای این کشور را رقم زد و در نیوزیلند ششمین آخر هفته پرفروش همه تاریخ این کشور شد.
بیشترین فروش «آواتار: راه آب» به ترتیب در چین ۵۷.۱ میلیون دلار، در کره ۲۴.۷، در آلمان ۲۰، در فرانسه ۱۹.۳ و در هند ۱۸.۲ میلیون دلار ثبت شد.
از نظر آیمکس هم دومین آخرهفته پرفروش تاریخ رقم خورد و رقم باور نکردنی ۴۸.۸ میلیون دلار از نمایش در ۱۵۴۳ پرده آیمکس در ۸۰ کشور به دست آمد و پرفروشترین اکران آیمکس تاریخ برای فیلمی در همین ۳ روز در هند، بلژیک، سوئیس، ترکیه، شیلی، چک، ویتنام، نیوزیلند، رومانی، صربستان و قزافستان را ثبت کرد.
در حالی که این آغاز دقیقاً همان چیزی نیست که برای این فیلم پیشبینی میشد، اما در مجموع استقبالی دلگرمکننده است و نشان میدهد در هفتههای آینده نیز مخاطبان همچنان به آن اقبال نشان میدهند؛ برای مثال در کره شمار مخاطبان روز شنبه این فیلم افزایشی ۹۴ درصدی در مقایسه با جمعه داشت.
منبع: مهر به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
- کاهش چشمگیر فروش سینمای چین؛ آمریکا سینمای چین را کنار زد
- در سال ۲۰۲۲؛ باکس آفیس فرانسه از ریکاوری درآمد/ فروش ۱۵۲ میلیون قطعه بلیت
- پیشبینی آخر سال برای اسکار ۲۰۲۳
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





