سی و چهارمین جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) فهرست فیلمهای بخش مسابقه بینالملل خود را اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، فهرست فیلمهای سی و چهارمین جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) با معرفی ۱۴ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل این رویداد معتبر سینمای مستند تکمیل شد.
«پس از انقلاب» ساخته جیووانی باکومینو، «ساحل انچیکرادوس» به کارگردانی ایوان مورا، «فرزندان غبار» ساخته دیم ها له، «روز بعد» به کارگردانی کامار احمد سیمون، «دلخوشیها» به کارگردانی ادواردو کرسپو، «حسی که اتاق داشت»، «سفری به خورشید» ساخته سوزانا دسوزا و آنسگر شفر، «آقای لانزبرگیس» ساخته سرگی لازنیتسا، «آن که گریخت روح است» به کارگردانی کین یوان لی، «تامادن» ساخته سیدو سیسه، «هزاران آتش» به کارگردانی سعید تاجی فاروقی، «بدنت را به سمت آفتاب بگیر» به کارگردانی آلیونا فن در هوست، «وِدت» ساخته کلودین بوریس و پاتریس چانارد و «به کجا میرویم» ساخته روسلان فدوتوف، فیلمهای بخش مسابقه آثار بلند جشنواره امسال ایدفا هستند.
امسال مستند «من سعی میکنم فراموش نکنم» ساخته پگاه آهنگرانی در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه مستندهای کوتاه جشنواره ایدفا حضور خواهد داشت و «آب، باد، خاک و نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری نیز در بخش رقابتی مستند جوانان این رویداد انتخاب شده است.
همچنین دو مستند «چهرهپرداز» ساخته جعفر نجفی و«مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمتالهی نیز دیگر نمایندگان سینمای ایران در جشنواره امسال ایدفا است که در بخش «Luminous» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته میشود.
«چهره پرداز» برای کسب جایزه بهترین مستند اول امسال جشنواره آمستردام نیز با ۱۱ اثر از بخشهای گوناگون جشنواره رقابت خواهد کرد.
جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ نوامبر (۲۶ آبان تا ۷ آذر) در کشور هلند برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- «علی بهرامی فر» درگذشت
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا دعوت شدند
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- راهیابی مستندی ساخته پگاه آهنگرانی به بخش مسابقه دو جشنواره خارجی
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- دو جایزه از جشنواره ایدفا برای سینمای ایران
- «ایدفا» با وجود قرنطینه، حضوری برگزار میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





