برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو به کار خود پایان داد و فیلم «جهان نیمکره شمالی» ساخته حسین تهرانی برنده جایزه آینده سینمای آسیا از این رویداد سینمایی شد.
هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم توکیو که امسال «ایزابل هوپر» بازیگر فرانسوی ریاست آن را بر عهده داشت، در نهایت جایزه بزرگ جشنواره را به فیلم «رویای دریای وِرا» ساخته «کالترینا کراسنیکی» اهدا کرد و جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلم «سیویل» ساخته «تئودورا آنا میهای» اختصاص یافت.
همچنین امیر آقایی برای بازی در فیلم سینمایی «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی و به تهیهکنندگی «راجر واترز» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو را به صورت مشترک با ۳ بازیگر مرد دیگر این فیلم دریافت کرد.
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به «دراژان امبربائف» برای فیلم «شاعر» رسید و «جولیا چاوز» هم برای فیلم «تام دیگر» برنده بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم توکیو شد.
در سایر بخشها، جایزه دستاورد هنری جشنواره توکیو به فیلم «فانوس» ساخته «خلیل بایداروف» رسید و فیلم «تنها به یاد آور» ساخته «ماتسویی دایگو» نیز برنده بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم توکیو شد.
سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو از ۸ تا ۱۷ آبان ماه (۳۰ اکتبر تا ۸ نوامبر ۲۰۲۱) در شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با اعلام برندگان؛ نماینده فلسطین در اسکار جایزه بزرگ توکیو را گرفت
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- «سردباد» به توکیو میرود
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رونمایی از آنونس «کارزار» در آستانه اکران
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- «گناه فرشته» و داستان خون، عشق، عدالت
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- پژمان جمشیدی با «بیمادر» به سینماها میآید
- ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بنگلور شد
- اولین نمایش عمومی «شب، داخلی، دیوار» امروز در ونیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





