سی و چهارمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا با معرفی برگزیدگان در شاخههای مختلف به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، «کجا میروی آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بهترین زن (یاسنا دوریچیچ) از سی و چهارمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا شد تا برنده بزرگ این رویداد سینمایی نام بگیرد.
«کجا میروی آیدا؟» که سال گذشته به عنوان نماینده سینمای بوسنی و هرزگوین در نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بینالمللی راه یافته بود روایتگر داستان مبارزه زن برای نجات خانوادهاش در بحبوحه رویدادهای واقعی مربوط به نسل کسی بوسنیاییها در سال ۱۹۹۵ و در صربستان است.
فیلم «پدر» ساخته «فلوریان زلر» نیز علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلمنامه (فلوریان زلر و کریستوفر همپتون)، جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۱ را برای آنتونی هاپکینز به ارمغان آورد.
فیلم برنده نخل طلای کن «تیتان» ساخته ژولیا دوکورنو، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو و «کوپه شماره ۶» به کارگردانی یوهو کوسمانن که به ترتیب نماینده رسمی کشورهای فرانسه، ایتالیا و فنلاند در اسکار ۲۰۲۲ هستند موفق به کسب هیچ جایزهای از جوایز فیلم اروپای امسال نشدند.
در سایر بخشها، «فرار» ساخته جوناس پوهر راسمونن برنده بهترین مستند شد و فیلم «زن جوان خوش آتیه» به کارگردانی امرالد فنل هم برنده جایزه فیپرشی (دیسکاوری) شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- پائولو سورنتینو دوباره در ناپل فیلم میسازد/ تجلیل از شهر زادگاه
- «مثلث غم» برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۲ شد/ کسب ۴ جایزه اصلی
- مراسم جوایز آکادمی فیلم اروپا امروز برگزار میشود/ Eo برگزیده دانشجویان
- معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا/ نامزدی «عنکبوت مقدس» در چندین رشته
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- «تیتان»؛ روایت خود استثماری انسانِ هوموساکر
- تقویت بستر خانواده از منظری دیگر/ یادداشت روناک جعفری بر فیلمهای اسکار
- چگونه پائولو سورنتینو در شخصیترین فیلمش با بزرگترین تراژدی زندگیاش مواجه شد/ نوشتهای از اریک کوهن درباره «دست خدا»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- رئالیسم جادویی برای فرار از واقعیت وحشتناک/ نگاهی به فیلم «دست خدا»
- جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدان لسآنجلس به «ماشین من را بران» تعلق گرفت
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلمهای خارجی اسکار به میدان آمد
- «تیتان» از فرانسه به اسکار میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند