تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۶:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45307

مولانافیلمی با عنوان «مولانا» در بازار فیلم شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین به روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماسینما، فیلم مصری «مولانا» به کارگردانی «مقدی احمد علی» یکی از فیلم‌های حاضر در بازار جشنواره فیلم برلین (بازار فیلم اروپا) است که نام این فیلم یادآور جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، شاعر بزرگ و فارسی زبان است و در نگاه اول با توجه به طراحی پوستر این فیلم این گمان می‌رود که این فیلم درباره این شاعر بزرگ ایرانی است.

اما در واقع این فیلم هیچ ارتباطی با مولانای شاعر ندارد و داستان آن درباره شیخی جوان در مساجد دولتی مصر است که پله‌های پیشرفت را طی می‌کند و به یک چهره مشهور تلویزیونی تبدیل می‌شود که فتواهای او مورد پذیرش میلیون‌ها نفر از مردم است و از آنجا که وی تلاش می‌کند درد جامعه‌ی شدیدا سنتیِ مصر از عرف‌های مذهبی فاصله بگیرد، محبوبیت فراوانی نزد مردم پیدا می‌کند. اما وی ناخواسته وارد جنگ خونین قدرت می‌شود که همیشه از آن اجتناب می‌کرد و دستگاه‌های امنیتی نیز در تلاش‌اند از موقعیت وی در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

بازار جشنواره فیلم برلین (بازار فیلم اروپا) از بزرگترین بازارهای سینمایی جهان است که هر ساله به عرضه و معرفی آثار سینمایی و تلویزیونی از سراسر جهان می‌پردازد و امسال نیز نزدیک به ۵۰۰ فیلم از کشورهای مختلف را در برنامه نمایش دارد.

اخیرا هالیوود نسبت به ساخت فیلم زندگی مولانا، شاعر نامدار ایرانی ابراز علاقه کرده و «دیوید فرانزونی»، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار که آثاری چون «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش دارد، اعلام کرده در حال آماده‌سازی متن فیلمی براساس داستان زندگی «مولانا» شاعر، فیلسوف و عارف مسلمان ایرانی است و این پروژه سینمایی بر اساس اطلاعات وبگاه IMDb در مرحله تولید قرار دارد.

او اعلام کرده با ساخت این فیلم می‌خواهد پرتره کلیشه‌ای که در سینمای غرب درباره شخصیت‌ مسلمانان وجود دارد را به چالش بکشد. این فیلم به دوران تدریس «مولانا»، آشنایی‌اش با «شمس» و ارج نهادن به «کیمیا»، دخترخوانده خود می‌پردازد.

در ابتدا شایعاتی پیرامون بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» در نقش مولانا مطرح شد که با واکنش منفی بسیاری در رسانه‌های اجتماعی همراه شد چرا که معتقد بودند نقش این شخصیت بزرگ را نباید یک بازیگر آمریکایی بازی کند، اما بعدها نزدیکان «دی‌کاپریو» اغعلام کردند او قصد بازی در این نقش را ندارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها