در حالی که مت دیمون مدتی است که برای رد کردن بازی در فیلم «آواتار» پشیمان است، پاسخ جیمز کامرون گذر کردن از این ماجرا است.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون باید هم بخندد وقتی مت دیمون خاطرهای را به یاد میآورد که با رد کردن پیشنهاد بازی در «آواتار» ۲۵۰ میلیون دلار از دست داد.
دیمون چندی پیش در جشنواره فیلم کن فاش کرد که نه تنها کامرون پیشنهاد بازی در فیلم حماسی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ را به وی داده بود، بلکه ۱۰ درصد از سود فروش آن را هم به وی پیشنهاد کرده بود. «آواتار» بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و به پرفروشترین فیلم تاریخ بدل شد و سهم دیمون میتوانست ۲۵۰ میلیون دلار از فیلم باشد.
دیمون به مطبوعات گفته بود من در تاریخ خواهم ماند. شما هرگز بازیگری را نخواهید یافت که مبلغی بیشتر از این را رد کرده باشد.
جیمز کامرون حالا در مصاحبهای جدید با بیبیسی که به مناسبت اکران «آواتار: راه آب» با وی شده است، وقتی در این باره سوال شد بلافاصله خندید.
پاسخ وی این بود که: او دارد به خاطر این موضوع خودش را شماتت میکند. نظر من این است که میدانی؛ مت، تو یکی از بزرگترین بازیگران سینما هستی، بیخیالش شو!
وی افزود: او مجبور شد فیلم سوم از مجموعه «بورن» را که در قراردادش بود بازی کند. دیگر کاری نمیشد کرد. بنابراین او متاسفانه باید این پیشنهاد را رد میکرد.
وقتی این ایده مطرح شد که دیمون میتوانست در قسمت بعدی «آواتار» نقشی کوتاه داشته باشد، کامرون پاسخ داد: بله میشد. اما او دیگر ۱۰ درصد را نمیداشت.
مت دیمون در جشنواره فیلم کن وقتی در یک مستر کلاس شرکت کرده بود، فاش کرد که با رد کردن پیشنهاد بازی در فیلم «آواتار»، ۲۵۰ میلیون دلار از دست داده است وی در یک مصاحبه هم به این موضوع پرداخت و گفت از قبل تعهد داشت تا در سه گانه اکشن «بورن» به کارگردانی پل گرینگراس بازی کند.
دیمون گفته بود در حالی که این تصمیم مالی درستی نبود، اما تصمیم اخلاقی درستی بود.
در نهایت نقشی که وی رد کرد، به سم ورتینگتون رسید، هر چند او پیشنهاد سهیم شدن ۱۰ درصدی در سود را نداشت.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





