فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی را در جشنواره فیلم پالم اسپرینگز دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، برندگان بیستوهشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا در حالی اعلام شد که هیئت دوران فیپرشی (انجمن بینالمللی منتقدین فیلم) با تمجید از کمدی آلمانی «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» جایزه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی را به آن اعطا کردند.
هیئت داوران فیپرشی این فیلم را که امسال نماینده سینمای آلمان در اسکار و یکی از ۹ فیلم راه یافته به فهرست کوتاه اسکار خارجی است را به سبب اصالت، پیچیدگی انسانی وارکستراسیون منحصر به فرد آهنگی تحسین کردند.
این فیلم که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بینالمللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند.
«تونی اردمن» جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (سندرا هولر)، بازیگر زن (پیتر سیمونیچک) و بهترین فیلمنامه (ماردن اِده) جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۶ را نیز کسب کرده است.
اما در سایر بخشهای این رویداد سینمای «گائل گارسیا برنال» برای بازی در فیلم «نرودا» و «ایزابل هوپر» برای بازی در فیلم «او» به ترتیب به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن فیلمهای خارجی جشنواره شناخته شدند، جایزه «دیدگاه نو» این رویداد سینمایی به فیلم «خورشید سفید» رسید و «کد لباس نیاز نیست» نیز برنده جایزه بهترین فیلم مستند از ساخته اول یا دوم یک کارگردان شد.
فیلم شیلیایی «نرودا» جایزه بهترین فیم لاتین را به خود اختصاص داد و برندگان جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین مستند بلند جشنواره نیز بزودی اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران سیوچهارمین دوره جشنواره توکیو شد
- گفتوگو با ایزابل هوپر، بازیگر فیلم فرانکی/ بازی در نقش زنی مهربان که درونش پر از خشونت است
- تجلیل از ایزابل هوپر در جشنواره فیلم رم
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
- نیکول کیدمن، ایزابل هوپر و میشائیل هانکه در جشنواره کن/عکس
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- برندگان جوایز اسکار سینمای فرانسه مشخص شدند
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





