رابین ویلیامز در حالی که برای بازی در نقش «هاگرید» در فیلم «هری پاتر» انتخاب شده بود به خاطر وضع این مقررات که نباید فردی غیربریتانیایی در این فیلم حضور داشته باشد از بازی در آن باز ماند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، رابین ویلیامز مشتاق بود تا در نقش هاگرید نیمه غولی که شکاربان قلعه هاگوارتز بود بازی کند، اما تولیدکنندگان نتوانستند او را در این فیلم داشته باشند چون طبق مقرراتی که تعیین شده بود باید تنها از بازیگران بریتانیایی در این فیلم استفاده میشد.
جانت هیرشنسون مدیر انتخاب بازیگران تایید کرد که ویلیامز احساس کرد قربانی این قانون «تنها بریتانیاییها» شده که توسط تهیهکنندگان بر این مجموعه فیلمها اعمال شد. او افزود: رابین به این دلیل که دوست داشت در این نقش بازی کند دعوت شد اما بعد معلوم شد این که فقط از بازیگران بریتانیایی استفاده شود به عنوان یک حکم پذیرفته شده است و نمیشد برای هیچ کسی استثنا قایل شد.
این نقش در نهایت به رابی کولتران رسید که از اول انتخاب جی.کی.رولینگ برای ایفای این نقش بود.
رابین ویلیامز در این باره در سال ۲۰۰۱ در گفتگو با نیویورک پست گفته بود: آنجا نقشهای زیادی وجود داشت و من واقعا دلم میخواست در این فیلم بازی کنم، اما یک قانون منع استفاده از بازیگران آمریکایی گذاشته بودند.
نقشهای دیگری که رابین ویلیامز دوست داشت در آن بازی کند، نقش اصلی فیلم «درخشش»، «فیلادلفیا» و فیلم زندگینامهای ریچارد آتنبورو از زندگی چارلی چاپلین و فیلمی از گاس ونسنت درباره هاروی میلک بود. او همچنین دوست داشت در نقش پروفسور افسرده فیلم «میس سانشاین کوچولو» بازی کند که در نهایت به استیو کارل رسید.
رابین ویلیامز آگوست ۲۰۱۴ درگذشت.
منبع: مهر
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راجر پرَت درگذشت
- هری پاتر و یاران در سوگ پروفسور دامبلدور/ مایکل گمبون درگذشت
- صداپیشه فیلمهای «هری پاتر» درگذشت
- بازیگر «هری پاتر» درگذشت
- «جانوران شگفت انگیز ۳» در صدر جدول فروش، کماقبالتر از قسمتهای قبل
- کارگردان «هری پاتر» یک فیلم اوریجینال برای کمپانی سونی میسازد
- بازگشت «هری پاتر» به صحنه تئاتر
- خالق هری پاتر به کمک هندیها آمد/ اهدای یک میلیون پوند برای مهار کرونا
- هلن مککروری بازیگر «هری پاتر» و «پیکی بلایندرز» درگذشت
- «هری پاتر» سریال میشود/ هنوز جزئیات داستان روشن نیست
- نبوغ کارگردان پروسواس و جاهطلب در هدایت بازیگران/ درباره بازیگران فیلمهای کریستوفر نولان
- کمپانی برادران وارنر جانی دپ را از «جانوران شگفتانگیز ۳» کنار گذاشت
- موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار میکند/ نمایشگاهی از جانوران شگفتانگیز دنیای «هریپاتر»
- برشهای کوتاه/ کلیپی از فیلم «چه رویاهایی که میآیند»
- آتش به خانه «هری پاتر» افتاد!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند