فیلم «تل ماسه ۲» با استقبال در پردههای آیمکس، در ۲ روز افتتاحیه خود به فروش تقریبا ۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، «تل ماسه ۲» با فروش سه روزه ۱۹.۹ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش در سینماهای چین با اقبال روبهرو شد و با اندکی فاصله از درام جنایی «خوک، مار و کبوتر» در جایگاه دوم فروش قرار گرفت.
«خوک، مار و کبوتر» در فاصله جمعه تا یکشنبه ۲۱.۳ میلیون دلار (۱۵۱ میلیون یوان) بهدست آورده تا مجموع فروش ۱۰ روزه خود را به ۵۴.۱ میلیون دلار برساند.
در حالی که بسیاری از فیلمهای هالیوودی در ۳ سال اخیر در چین با مشکل مواجه شدهاند و به ویژه دنبالهها بیشتر این بیتوجهی را درک کردند، اما اکنون به نظر میرسد «تل ماسه ۲» با جلوههای بصری فوقالعادهاش، از این وضعیت به سلامت بیرون آمده است.
صفحههای نمایشگر غولپیکر آیمکس با نزدیک به ۸۰۰ صفحه نمایش در چین، حدود ۶.۵ میلیون دلار از آخر هفته افتتاحیه فیلم را به خود اختصاص دادند که تقریبا به معنی یک سوم کل افتتاحیه فیلم در چین بود.
پیشبینی فروش «تل ماسه ۲» در چین ۷۸ میلیون دلار است که در مقایسه با فروش ۳۸ میلیون دلاری فیلم نخست دنیس ویلنوو در سال ۲۰۲۱ بسیار بالاتر است.
«خوک، مار و کبوتر» محصول تایوان به کارگردانی وونگ چینگ پو از هنگ کنگ و با بازی اتان خوان، داستان گانگستری را روایت میکند که متوجه میشود به سرطان مبتلا شده و تنها چند ماه از زندگیاش باقی مانده و در همین حال درمییابد سومین قانونشکن تحت تعقیب کشور است و تصمیم میگیرد ۲ جنایتکار رتبه بالاتر را از بین ببرد تا بتواند در اوج بمیرد.
«دلم برات تنگ شده» یک درام عاشقانه چینی به کارگردانی هان یان و اقتباسی از رمانی از ژنگ ژی، در دومین اکران آخر هفته خود به سومین فیلم پرفروش هفته بدل شد و با فروش ۳ روزه ۱۳.۶ میلیون دلاری این جایگاه را کسب کرد. فیلم داستان زوجی را تصویر میکند که شانس دومی برای عشق پیدا میکنند، اما تقریبا دوباره همه چیز را از دست میدهند.
در رتبههای چهارم و پنجم «مقاله ۲۰» به کارگردانی ژانگ ییمو با فروش ۸.۴ میلیون دلاری جای گرفت تا مجموع فروشش را به ۳۳۴ میلیون دلار برساند و «پگاسوس ۲» ساخته هان هان ۶.۸ میلیون دلار فروخت تا در مجموع ۴۶۹ میلیون دلار به دست آورده باشد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با نمایش ۱۰ روزه؛ «تلماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از فیلم نخست
- اعتصاب به فیلم مهم سال رسید
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- مراسم بفتا ۲۰۲۲ به مردم اوکراین تقدیم میشود
- بهترین جلوههای بصری سال سینمای آمریکا انتخاب شدند
- «قدرت سگ» بهترین فیلم ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان فیلم ونکوور شد
- ۱۵ فیلم برتر سال ۲۰۲۱ به انتخاب یک سایت فرانسوی
- دنی ویلنوو جایزه هارولد لوید را از جوایز لومیر ۲۰۲۲ میگیرد
- موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سینما و تلویزیون را انتخاب کرد
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- پیشتازی یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس/ «ونوم۲» در جدول فروش بالاتر از فیلم جیمز باند قرار گرفت
- «تلماسه» در جشنواره ونیز به نمایش درمیآید
- نیکول کیدمن در «خانواده ریکاردو بودن» جایگزین کیت بلانشت شد
- ۱۳ فیلمی که کرونا اکرانشان را به تعویق انداخت
- ترجمه و زیرنویس اختصاصی سینماسینما/ ویدئوی صحبتهای دیوید لینچ درباره زندگی و فیلمهایش (بخش سوم)
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





