«باکس آفیس» این هفته فرانسه به دلیل اجرای قوانین جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا با کاهش قابلتوجه مواجه شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، آمار فروش فیلمهای سینمایی این هفته فرانسه به دلیل اعمال قوانین جدید از جمله لزوم ارائه مدرک واکیسناسیون و یا نتیجه منفی آزمایش کرونا برای ورود به اماکن فرهنگی از جمله سینماها با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شد.
امانوئل مکرون در دوازدهم جولای اعلام کرده بود که گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا که بیشتر با نام «گذرنامه سلامت» شناخته میشود برای حضور در تمامی اماکن فرهنگی کشور اجباری خواهد شد. و قوانین جدیدی نیز که مخالفانی را در سراسر کشور به همراه داشته است برای کنترل نوع دلتای ویروس کرونا در فرانسه و همچنین ترغیب مردم به واکسیناسیون اعمال شدهاند.
از یکم اوت نیز استفاده از «گذرنامه سلامت» برای حضور در کافهها، فروشگاهها، رستورانها، هواپیماها و قطارها نیز اجباری خواهد شد.
روز چهارشنبه (۲۱ جولای) روزی که قوانین جدیدی به اجرا گذاشته شدند حضور مردم در سینماها به نسبت روز قبل با ۶۰ درصد کاهش مواجه شد.
برای مثال فروش بلیتهای فیلم «F۹» جدیدترین اثر از سری فیلمهای «سریع و خشن» از روز چهارشنبه به بعد با ۹۰ درصد کاهش در فرانسه مواجه شد. چندین فیلم دیگر که در جشنواره کن حاضر بودند و یا به تازگی اکران شدند نیز کاهش فروش داشتند.
البته کاهش آمار فروش فیلمها غافلگیرکننده نیست چراکه تا ۲۳ جولای فقط ۴۳.۸ درصد از جمعیت فرانسه به طور کامل علیه کرونا واکسینه شدهاند. به گفته نخست وزیر فرانسه پس از سخرانی مکرون آمار تقاضا برای واکسیناسیون با افزایش مواجه شد.
فرانسه نخستین کشور در اروپا است که استفاده از گذرنامه سلامت در اماکن عمومی را اجباری میکند با این حال انتظار میرود سایر کشورها نیز از این روش استفاده کنند. ایتالیا که میزبان جشنواره ونیز در سپتامبر است نیز اعلام کرد از ششم اوت استفاده از گذرنامه سلامت را در اغلب اماکن عمومی اجباری خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- در سال ۲۰۲۲؛ باکس آفیس فرانسه از ریکاوری درآمد/ فروش ۱۵۲ میلیون قطعه بلیت
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- آمار تماشاگران «قهرمان» در سینماهای فرانسه در هفته اول اکران
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





