سینماسینما، ترجمه: پویا قادری؛ جرج کلونی در گفتوگویی با مجلهی «اسکوایا» دربارهی تصمیمش برای بردن خانوادهاش از هالیوود پس از تولد دوقلوهایش صحبت کرد. کلونی برندهی اسکار اکنون همراه خانوادهاش در مزرعهای دور از لسآنجلس زندگی میکنند و همانطور که توضیح داده، این فاصله از فرهنگی است که میتوانست «فرصت برابر» را از فرزندانش بگیرد.
کلونی گفت: «آره، ما واقعاً خوششانسیم. میدونی، ما در مزرعهای تو فرانسه زندگی میکنیم. بخش زیادی از دوران کودکی من هم در همین مزرعه گذشت، و اونموقع از این سبک زندگی بیزار بودم. اما حالا، برای بچههام فوقالعاده است. مثلاً، اونها مدام با آیپد مشغول نیستند. با بزرگترها سر میز شام مینشینند و باید ظرفهاشون را خودشون جمع کنند. واقعاً زندگی بهتری دارند.»
کلونی در ادامه گفت: «نگران بزرگ کردن بچههام در لسآنجلس و در فرهنگ هالیوود بودم. حس میکردم اونها هیچوقت قرار نیست فرصت عادلانهای برای تجربهی واقعی زندگی داشته باشند. در فرانسه، مردم واقعاً اهمیتی به شهرت نمیدهند. نمیخوام بچههام دائم نگران پاپاراتزیها باشند یا با فرزندان شخصیتهای معروف مقایسه شوند.»
کلونی امسال بهخاطر فعالیتهای پررنگش در رسانهها حسابی خبرساز بوده است؛ از جمله اجرای موفقش در برادوی و نامزدیاش برای جایزهی تونی بهخاطر نمایش «شب بخیر وموفق باشید» و همچنین نقشآفرینی تحسینشدهاش در فیلم جدید «نوآ بامباک» با عنوان «جِی کِلی» که در جشنوارهی فیلم ونیز برای نخستین بار به نمایش درآمد.
در این فیلم که توسط «نوآ بامباک» و «امیلی مورتیمر» نوشته شده، کلونی نقش ستارهی مشهور سینمایی در دههی شصت زندگیاش را بازی میکند که در جریان سفری به یک جشنوارهی فیلم در ایتالیا برای دریافت جایزهی افتخاری، با درون خودش روبرو میشود. «لارا درن» در نقش مدیر روابط عمومی او و «آدام سندلر» در نقش مدیر برنامههایش بازی میکنند. یکی از چالشهای شخصیت اصلی در فیلم، انتقاد دیرینهای است که میگوید او همیشه «خودش را بازی میکند».
کلونی در گفتوگو با «ونتی فِیر» پیش از نمایش فیلم در ونیز در پاسخ به این انتقاد گفت: «همه میگن من همیشه نقش خودم رو بازی میکنم؟ اصلاً برام مهم نیست. مردان زیادی تو سن من نیستند که توانایی این رو داشته باشند که هم در کمدیهای گستردهای مثل «اوه برادر! کجایی» بازی کنند و هم در فیلمهایی جدی مثل «مایکل کلایتون» یا «سیریانا». اگر این یعنی من همیشه خودم رو بازی میکنم، خب باشه، برایم مهم نیست… تا حالا سعی کردهای خودت را بازی کنی؟ کار سختی است!»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- پیش درآمد «یازده یار اوشن» ساخته میشود؛ مذاکره بردلی کوپر برای بازی در کنار مارگو رابی
- هشتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز؛ استقبال تماشاگران از فیلم آدام سندلر و جورج کلونی
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اپل دستور ساخت داد؛ دنباله فیلم «گرگها» با بازی جورج کلونی و برد پیت
- فوت بازیگر فیلم «شکسپیر عاشق»/ تام ویلکینسون درگذشت
- آدام سندلر و جورج کلونی در فیلمی از بامباک همبازی میشوند
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





