فیلم نبرد هیولاها توانست رکورد گیشه در دوران پاندمی را در آمریکا بشکند.
به گزارش سینماسینما، «گودزیلا در برابر کونگ» با فروشش در اولین آخر هفته اکران نوری تازه به دل استودیوهای هالیوودی و مالکان سینماها تاباند و این امید را به وجود آورد که مردم یک سال پس از اینکه در خانه به تماشای نتفلیکس نشستند، حالا آماده بازگشت به سینماها هستند.
این فیلم با فروش ۳۲ میلیون دلار در سه روز آخر هفته و فروش ۴۸.۵ میلیون دلاری که از ۵ روز اکرانش کسب کرده بزرگترین فروش از روزهای اول اکران در دوران پاندمی را به خود اختصاص داد. پیش از این «زن شگفتانگیز ۱۹۸۴» با فروش ۱۶.۷ میلیون دلار در سه روز اول اکرانش، موفقترین فیلم بود و پس از آن «تام و جری» با فروش ۱۴ میلیون دلار جای دارد.
«گودزیلا در برابر کونگ» در ۳۰۶۴ سالن سینما اکران شد که به معنی اختصاص بیشترین سالن سینما از زمان شروع پاندمی است. میزان مشارکت در بین خریداران بلیت هم بسیار بالا بوده زیرا همه خریداران بلیت امکان تماشای آن در اچبیاو مکس را هم به دست میآورند. این فیلم در کانادا که هنوز ۸۰ درصد سینماها تعطیل هستند در سرویسهای دیجیتال ۳ میلیون دلار فروش کرد.
در گیشه بینالمللی که از آخر هفته گذشته میزبان این فیلم شد، فروش فیلم از ۲۳۶ میلیون دلار عبور کرده است. فروش «گوزدیلا در برابر کونگ» در این آخر هفته در بازار بینالمللی ۷۱ میلیون دلار به فروش قبلی افزود که ۴۴ میلیون دلار آن از چین به دست آمد.
البته در چین فیلم سینمایی «خواهر» با فروش ۵۲ میلیون دلاری در جایگاه نخست باکسآفیس کشور قرار گرفت و «گودزیلا در برابر کونگ» را در جایگاه دوم نشاند.
«گودزیلا در برابر کونگ» با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شده و برای اینکه به مرز سوددهی برسد هنوز باید بلیتهای بیشتری بفروشد.
در آمریکا هر چند فروش این فیلم امیدبخش بوده اما تاکنون بیش از ۵۵ درصد سالنهای سینماها کار خود را از سر گرفتهاند و بسیاری از جمله در نیویورک و لس آنجلس با ظرفیت کمتری فعالیت میکنند تا با پروتکلهای ایمنی همراه باشند.
فروش «گوزدیلا در برابر کونگ» میتواند استودیوهای هالیوودی را تشویق کند تا فیلمهای پرمخاطبی چون «یک جای کاملاً ساکت ۲»، دنباله سریع و خشمگین و «تاپ گان» را در فهرست نمایش خود نگه دارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کمپانی اسپیلبرگ با نتفلیکس شریک میشود
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





