وبسایت سینمایی ایندیوایر با کسب نظرات بیش از ۲۰۰ منتقد سینمایی فهرستی از برترین فیلمهای سال ۲۰۱۶ را انتخاب کرده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی وایر، در این فهرست فیلم «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز، در راس جای گرفته است. این فیلم درباره نژادپرستی و تاثیر آن بر زندگی رنگینپوستان است.
۱۰ فیلم نخست این فهرست عبارتند از:
«مهتاب»، «منچستر کنار دریا»، «لا لا لند»، فیلم آلمانی «تونی اردمان»، مستند «او.جی.: ساخت آمریکا»، «پاترسون»، فیلم کرهای «خدمتکار»، «ورود»، «اگر سنگ هم ببارد» و «جکی»
۱۰ فیلم دوم که در رده ۱۱ تا ۲۰ جای گرفته اند عبارتند از:
فیلم فرانسوی «او»، «زنان خاص»، «متصدی دوربین»، «خرچنگ»، «گورستان شکوه»، «سکوت»، «هر کسی چیزی می خواهد»، «مناسب»، «عزیز آمریکایی» و «ساحره»
۱۰ فیلم سوم که در رده ۲۱ تا ۳۰ جای گرفته اند عبارتند از:
«آکورایوس»، «عشق و دوستی»، «اتاق سبز»، «فیلم خانگی نیست»، «سینگ استریت»، «زنان قرن بیستم»، «چیزهای آینده»، «دوست داشتن»، «جانوران شبانه» و «حالا درست، بعدا نادرست»
۱۰ فیلم چهارم که در رده ۳۱ تا ۴۰ جای گرفته اند عبارتند از:
«من کاکاسیاه تو نیستم»، «ترکیدن بزرگتر»، «شوالیه جامها»، انیمیشن «کوبو و دو رشته سیم»، «ساعت خوش»، «کریشا»، «شوالیه»، «درود بر سزار»، «شکار برای مردم وحشی» و «ارتشی سوییسی»
۱۰ فیلم پنجم که در رده ۴۱ تا ۵۰ جای گرفته اند عبارتند از:
«من، دانیل بلیک»، «سیزدهمین»، «ترانه غروب»، «واینر»، «آتش در دریا»، «آغوش مار»، «نرودا»، «کاپیتان شگفت انگیز»، «شیطان نئون» و «کریستین».
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برشهای کوتاه/ درباره دنی ویلنو؛ فیلمسازانی که باید بشناسیم
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- گفتگو با کارگردان «منچستر کنار دریا»/ در جستجوی درونیات انسان
- جنایتی وحشتناک پس از تماشای یک فیلم اسکاری
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- بزرگترین بیاعتناییها و شگفتیهای جوایز اسکار ۸۹
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- برندگان انجمن نویسندگان آمریکا مشخص شدند/جایزه ژان رنوار برای کیارستمی
- «لالالند» برنده پنج جایزه بفتا شد/ اسامی تمامی نامزدها و برندگان
- معرفی بهترین فیلمنامههای سال ۲۰۱۶
- جک نیکلسون با بازسازی «تونی اردمن» برمی گردد
- تغییر نسل چشمگیر در هالیوود
- معادلات جوایز اسکار بازیگری به هم ریخت
- «لالا لند» یک قدم دیگر به اسکار نزدیک شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





