«پری دریایی کوچک» در ۴ روز افتتاحیه خود به فروش ۱۶۴ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی رسید.
به گزارش سینماسینما، «پری دریایی کوچک» جدیدترین اقتباس زنده دیزنی در بازار داخلی آمریکا قویتر از خارج از کشور ظاهر شد.
افتتاحیه فیلم «پری دریایی کوچک» با حضوری قدرتمند در بازار داخلی آمریکای شمالی و ضعیفتر در سطح بینالمللی به عنوان یک ماجراجویی موزیکال با فروشی ۱۱۸ میلیون دلاری از اکران ۴ روزه (با احتساب دوشنبه به عنوان روز یادبود) در آمریکا و فروش ۶۸.۳ میلیون دلاری از اکران ۳ روزه در ۵۱ بازار بینالمللی کارش را شروع کرد و در ۳ روز اول در مجموع ۱۶۴ میلیون دلار در جهان فروخت.
برای دیزنی «پری دریایی کوچک» ادامه تلاش این کمپانی با استراتژی بازسازیهای زنده از انیمیشنهای این استودیو است. پیش از این فیلمهایی مانند «پیتر پن و وندی»، «پینوکیو» و «لیدی و ولگرد» از طریق دیزنی پلاس منتشر شدند، در حالی که بازسازی «مولان» در دوران کرونا هم در سینما و هم به صورت آنلاین پخش شد.
در آمریکای شمالی، نتیجه اکران «پری دریایی کوچک» پنجمین افتتاحیه پرفروش فیلمی در تعطیلات ۴ روزه روز یادبود شد و در بازار بینالمللی سومین افتتاحیه برتر سال ۲۰۲۳ در اسپانیا و آرژانتین، و چهارمین افتتاحیه بالای سال در ایتالیا، برزیل و مکزیک.
در بازار بینالمللی، مکزیک با فروش ۸.۵ میلیون دلار پیشتاز است و انگلستان / ایرلند (۶.۳ میلیون دلار)، ایتالیا (۴.۷ میلیون دلار)، برزیل (۴.۰ میلیون دلار) و استرالیا (۴.۰ میلیون دلار) در رده بعدی جای دارند. کره جنوبی با فروش ۲.۸ میلیون دلاری و چین با فروش ۲.۵ میلیون دلاری هشتمین و دهمین بازارهای پرفروش این فیلم هستند. به نظر میرسد این ۲ بازار تحت تأثیر بازتاب منفی الگوهای نژادپرستانه در اظهارنظر درباره انتخاب بازیگر زن رنگینپوست برای نقش اصلی قرار گرفتهاند.
هالی بیلی در این فیلم در نقش اصلی پری دریایی بازی کرده و راب مارشال کارگردان فیلم است. از روز اول انتخاب این بازیگر اعتراضهایی به رنگین پوست بودن وی شد و شماری از مخاطبان اعلام کردند پری کوچولو باید حتما سفید پوست باشد.
در همین حال پایگاهی اینترنتی اعلام کرده به نظر میرسد مکانیسم رتبهبندی غیرمعمولی برای این فیلم انجام شده باشد. تا زمان نگارش این مقاله، بیش از ۴۰ درصد از آرا کمترین امتیاز ممکن را به فیلم اختصاص دادند (۱ از ۱۰) که میانگین امتیاز فیلم را تا ۴.۷ پایین میآورد. امتیاز تعدیلشده این وبسایت بدون درنظر گرفتن این آرای جهت دار ۷.۰ است.
انیمیشن اصلی «پری دریایی کوچک» در سال ۱۹۸۹ در آمریکای شمالی ۱۱۱.۵ میلیون دلار فروخت و بهتر از بازارهای بینالمللی با فروش ۹۹.۸ میلیون دلار ظاهر شد.
بازآفرینیهای زنده پرسود دیزنی از انیمیشنهای کلاسیک نتایج متفاوتی در بازارهای داخلی و بینالمللی داشته و «دیو و دلبر» در سال ۲۰۱۷ به طور قابل توجهی در آمریکای شمالی بهتر عمل کرد و فروشی ۵۰۴.۵ میلیون دلاری را در برابر ۷۶۱.۶ میلیون دلار بازارهای بینالمللی ثبت کرد. برعکس «دامبو» در سال ۲۰۱۹ باکسآفیس بینالمللی ۲۳۸.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد که بیش از ۲ برابر فروش داخلی ۱۱۴.۸ میلیون دلاری آن بود.
منبع: مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- اعتراف آیامدیبی به «رایدهی غیرمعمول»/ «پری» سیاهپوست موفق بود؟
- «نگهبانان کهکشان» گیشه تابستانی سینما را کلید زد
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- «اسپایدرمن» مغلوب «امیکرون» نشد/ ثبت یک رکورد تاریخی
- ورود «F۹» با افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری به سینماها
- خاویر باردم به “پری دریایی کوچک” میپیوندد
- احتمال همکاری خواننده مشهور با والت دیزنی/ هری استایلز بازیگر «پری دریایی» می شود؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





