دنباله «جزر و مد سرخ» در دست ساخت است و جری بروکهایمر تهیهکننده آن امیدوار است بتواند دنزل واشینگتن را به فیلم بازگرداند.
به گزارش سینماسینما، ۳۰ سال پیش «جزر و مد سرخ» به کارگردانی تونی اسکات به سینماها آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت و گیشه را هم تسخیر کرد. اکنون جری بروکهایمر که تهیهکننده این فیلم در سال ۱۹۹۵ بود، قصد دارد تا با ساخت دنبالهای بر این فیلم ریسکهای هستهای زیر آب بیشتری را به نمایش بکشد. این غول هالیوودی در مصاحبهای جدید فاش کرد که در حال ساخت دنبالهای برای «جزر و مد سرخ» است.
بروکهایمر بدون نام بردن از فیلمسازانی که برای ساخت فیلم درنظر گرفته، گفت: یک کارگردان و نویسنده واقعاً خوب داریم که دارد با نیروی دریایی درباره آنچه زیر آب میگذرد صحبت میکند.
این تهیه کننده همچنین اظهار کرد دنزل واشینگتن، که در فیلم اصلی نقش یک افسر اجرایی آرمانگرا را بازی میکرد که با فرمانده سلطهجو جین هکمن درگیر بود تا کنترل یک زیردریایی هستهای به درستی انجام شود، ممکن است با این فیلم سفر دیگری را زیر امواج انجام دهد.
بروکهایمر گفت: اگر فیلمنامه خوبی به او بدهیم، فکر میکنم این کار را انجام میدهد.
در همین حال یک منبع نزدیک به واشینگتن تأیید کرد که اگر «جزر و مد سرخ ۲» فیلمنامه خوبی داشته باشد او با آن مشارکت خواهد کرد، اما هنوز فیلمنامه نهایی وجود ندارد.
اگر واشینگتن به این پروژه بپیوندد، به یک چهره مقابل قابل توجه نیاز خواهد بود. جین هکمن چندی پیش در ۹۵ سالگی درگذشت. تونی اسکات، کارگردان اصلی «جزر و مد سرخ» و رابرت تاون، یکی از نویسندگان آن، نیز درگذشتهاند.
بروکهایمر گفت: در آن فیلم ما تونی اسکات، یک کارگردان فوقالعاده را داشتیم. کوئنتین تارانتینو و رابرت تاون، ۲ نفر از بزرگترین نویسندگان و کارگردانان را داشتیم که فیلمنامه را نوشتند … نمیدانم هرگز امکان خواهد داشت چنین جمعی برای ساخت یک فیلم تکرار شود یا نه …
مایکل شیفر فیلمنامهنویس اصلی «جزر و مد سرخ» بود، اما فیلمنامه در طول توسعه طولانی خود زیر دست افراد مختلفی رفت. برای بازیگری هم واشینگتن و هکمن تنها بازیگرانی نبودند که برای نقشهای اصلی در نظر گرفته شدند و بازیگران دیگری که در مقاطع مختلف از آنها در این پروژه نام برده شد شامل وارن بیتی، آل پاچینو، تامی لی جونز و برد پیت بودند.
بروکهایمر که این مصاحبه را در حاشیه برنامهای که برای معرفی فیلم «F۱»، درام مسابقهای که او را با پیت و جوزف کوشینسکی، کارگردان «تاپ گان: ماوریک»، متحد کرد، صحبت میکرد، با طی کردن فرآیندی طولانی برای ساخت یک فیلم بیگانه نیست. او و تام کروز ۳۶ سال بعد از فیلم اصلی «تاپ گان» دنباله آن را ساختند و حالا به ساخت قسمت سوم، که بروکهایمر سخت مشغول کار روی آن است، فکر میکنند.
بروکهایمر همچنین گفت که هنوز نمیتواند درباره داستان فیلم جدید صحبت کند، اما واقعاً داستان خوبی برای تصویر کردن دارند.
سخنگوی دیزنی، تهیهکننده «جزر و مد سرخ»، اظهار نظری در این مورد نکرد.
«جزر و مد سرخ» درامی در ژانر اکشن، مهیج، جنگی به کارگردانی تونی اسکات است که در سال ۱۹۹۵ به پرده سینماها راه یافت. موسیقی متن این فیلم توسط هانس زیمر ساخته شد و در آن بهطور سنگینی از سینتیسایزر با ترکیب ارکستر و موسیقی کرال استفاده شد و در سال ۱۹۹۶ یک جایزه گرمی برد. این فیلم نامزد ۳ جایزه اسکار در بخش تدوین، میکس صدا و تدوین صدا هم شد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «درس پیانو»؛ اثری خانوادگی بر پرده سینما و تاریخ
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- برای بهترین بازیگر مرد؛ رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن/ پیشبینیهای اولیه اسکار ۲۰۲۵
- با فرارسیدن سال ۲۰۲۴؛ از امروز میکی ماوس متعلق به همه میشود/ تملک عمومی پس از ۹۵ سال
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- باب کرانستون سخنرانی کرد؛ بازیگران علیه «دیزنی»/ اجازه نمیدهیم رباتها جایگزین ما شوند!
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- سناریوی سریال سازی دیزنی به «جنگ ستارگان» رسید
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- برای تکرار نقش جک اسپارو؛ شایعه توافق جانی دپ با دیزنی رد شد/ مذاکره برای برگشت در کار نیست
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





