آکادمی اسکار اعلام کرد به ارمنستان اجازه داده تا به دلیل پذیرفته نشدن فیلم این کشور از سوی آکادمی در بخش اسکار خارجی زبان، نماینده دیگری برای این بخش معرفی شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار که از پذیرش نماینده ارمنستان برای بخش خارجی زبان سر باز زده بود و این فیلم را در فهرست ۸۵ فیلم پذیرفته شده برای اسکار جای نداد، اکنون اعلام کرده ارمنستان اجازه دارد تا به جای «زلزله» فیلم دیگری را برای اسکار خارجی زبان معرفی کند.
سخنگوی آکادمی اسکار با گفتن این که کمیته «زلزله» را نپذیرفت چون برآورده کننده خواستهای کمیته نبود، افزود به ارمنستان اجازه داده شده تا فیلم دیگری را به عنوان نماینده خود به کمیته معرفی کند.
گفته شده مشکل آکادمی با این فیلم این بود که در آن از روسیها بیش از حد استفاده شده بود و شمار افراد ارمنی حاضر در این فیلم خیلی به نسبت افراد روس کم بود.
سخنگوی مارس میدیا کمپانی تهیه کننده فیلم «زلزله» گفت آکادمی به همین دلیل «زلزله» را نپذیرفت و این کمپانی به آکادمی اعلام کرد که فیلم «زلزله» محصولی مشترک بین ارمنستان و روسیه بوده است.
رابین ریشدیشیان رییس مارس میدیا نیز افزود که آنها اسنادی مبتنی بر همکاری مشترک بین دو کشور برای آکادمی فرستادهاند و امیدوار هستند که این استدلال مورد توجه آکادمی واقع شود. به گفته وی، این اسناد ثابت میکند ۹۰ درصد تولید فیلم توسط ارمنیانی از ارمنستان، روسیه و فرانسه انجام شده است.
«زلزله» فیلمی است که با بودجه سه میلیون دلاری ساخته شده و ساریک آندرسیان کارگردان آن بوده است. این فیلم واکنش به یکی از مخربترین فاجعههای طبیعی در دوره اتحاد جماهیر شوروی را تصویر کرده که دسامبر سال ۱۹۸۸ در شمال ارمنستان به وقوع پیوست.
این فیلم پنجمین فیلمی است که ارمنستان از زمانی که در سال ۱۹۹۱ به استقلال رسید، تاکنون برای بخش بهترین فیلم خارجی زبان به آکادمی اسکار معرفی کرده است. هیچ یک از فیلمهای قبلی از جمله «حتی اگر یک نفر» ساخته ناتالیا بلیوسکین و «پاییز شعبدهباز» ساخته روبن گورکیانتس به عنوان نامزد برای کسب جایزه اسکار خارجی زبان به فهرست اولیه اسکار راه نیافتند.
آکادمی فیلمهای معرفی شده از سوی افغانستان و تونس را نیز نپذیرفته و هنوز خبری درباره این دو فیلم منتشر نشده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





