«مهتاب» ساخته بری جنکینز با دریافت جایزه بهترین فیلم ۲۰۱۶ از سوی جامعه ملی منتقدان فیلم، کلکسیون جوایزش را تکمیلتر کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، پنجاه و یکمین دوره جوایز سالانه جامعه ملی منتقدان فیلم (NSFC) دیشب برندگان خود را شناخت و «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و جنکینز به عنوان بهترین کارگردان سال معرفی شد.
«منچستر کنار دریا» و «لا لا لند» نیز موفق به کسب آرای دوم و سوم در بخش بهترین فیلم شدند.
دمین شازل برای «لا لا لند» و کنت لونرگان برای ساخت «منچستر کنار دریا» انتخابهای بعدی این منتقدان بودند.
«مهتاب» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را نیز برای بازی ماهرشالا علی دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمبرداری نیز به این فیلم اهدا شد.
در بخش بهترین بازیگر مرد کیسی افلک برای فیلم «منچستر کنار دریا» انتخاب شد. در این بخش انتخابهای بعدی دنزل واشنگتن برای «حصارها» و آدام درایور برای «پاترسون» بودند.
در بخش بهترین بازیگر زن ایزابل هوپر باری «او» بیشتری آرا را به خود اختصاص داد و آنت بنینگ برای «زنان قرن بیستم» و ساندرا هولر برای «تونی اردمان» در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.
جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز به میشل ویلیامز برای «منچستر کنار دریا» رسید.
جامعه ملی منتقدان فیلم در بخش بهترین فیلم خارجیزبان با ۵۲ رای به «تونی اردمان» رای داد و در مکان بعدی «مستخدم» با ۲۶ رای جای گرفت و «او» و «چیزهای آینده» به صورت مشترک با ۱۹ رای در مکان سوم جای گرفتند.
جامعه ملی منتقدان فیلم شامل منتقدان فیلم آمریکاست و با رای ۵۴ عضو خود برندگان امسال را تعیین کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- دختری هنرمند در جوانی و روزمرگیهای گریزناپذیرش/ نگاهی به فیلم «حاضر شدن»
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران سیوچهارمین دوره جشنواره توکیو شد
- گفتوگو با ایزابل هوپر، بازیگر فیلم فرانکی/ بازی در نقش زنی مهربان که درونش پر از خشونت است
- تجلیل از ایزابل هوپر در جشنواره فیلم رم
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
- نیکول کیدمن، ایزابل هوپر و میشائیل هانکه در جشنواره کن/عکس
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- گفتگو با کارگردان «منچستر کنار دریا»/ در جستجوی درونیات انسان
- جنایتی وحشتناک پس از تماشای یک فیلم اسکاری
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





