«جشنواره بینالمللی فیلم ترایبکا» در بیستمین دوره خود، برای اولین بار در تاریخ جشنوارههای سینمایی شاخه بهترین پادکست راهاندازی میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ددلاین، جشنواره فیلم ترایبکا که در این دو دهه حوزه فعالیت خود را از سینما به موسیقی، واقعیت مجازی، تلویزیون و بازیهای ویدئویی تعمیم داده است، حالا به دنبال آن است تا برای مخاطبانش ویترینی از بهترین پادکستهای سال بچیند.
متولیان این جشنواره معتبر سینمایی به تازگی از اولین فهرست پادکستهای منتخب این جشنواره رونمایی کردند که به گفته آنها تاکنون در هیچ جشنواره بزرگ و معتبر دیگری سابقه نداشت.
پخش این پادکستها در کنار نمایش فیلمها و دیگر رویدادها، بخشی از بیستمین دوره از جشنواره بین المللی ترایبکا است که از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) به صورت حضوری برگزار میشود. جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ یکی از نقاط عطف صنعت جشنوارههای سینمایی است زیرا اولین رویداد مهم در آمریکای شمالی است که از زمان شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ تاکنون به صورت کاملا حضوری برگزار میشود.
جین روزنتال از بنیانگذاران جشنواره ترایبکا میگوید: در چند سال گذشته شاهد محبوبیت فزاینده پادکستها بودیم بنابراین حالا زمانی عالی برای معرفی اولین برنامه پادکست ترایبکاست. مشتاقانه در انتظار قوای خلاقانه پشت برنامههای جدید و موردانتظار فستیوال امسال هستیم.
پادکست های منتخب جشنواره ترایبکا شامل مجموعهای از پادکستهای داستانی و غیرداستانی است که برای اولین بار در جهان پخش میشوند. در ادامه منتخبی از این پادکستها را مشاهده میکنید:
ناهنجاری (Anomaly): یک داستان تخیلی درباره اتفاقی که زمین را زیر و رو میکند و به ایجاد یک جنگ داخلی منجر میشود.
بابانوئل سیاهپوست (Black Santa): از آن داستانهای مخصوص شب کریسمس با یک پیچش مدرن در پیرنگ.
پادکست غیرداستانی سفرهای پسر کور (Blind Guy Travels): پادکستی که مخاطب را به زندگی بدون قوه بینایی دعوت میکند.
زمین گرفتگی (Earth Eclipsed): داستانی درباره یک دانشمند علوم اعصاب که در آستانه یک کشف بزرگ است که میتواند زندگی میلیونها نفر را نجات دهد اما به دست یک معدنچی ربوده شده و از کار باز میماند.
پادکست غیرداستانی نگهبانان رودخانه (Guardians of the River): درباره نگهبانان سیستم آب اوکاوانگو، شبکهای از رودخانهها که از سه کشور آفریقایی عبور میکنند و زیستگاه برخی از گونههای در خطر انقراض هستند.
نقص (Imperfection): روایتگر داستان چارلی و امبر که هر دو در اثر ابتلا به یک بیماری خاص دچار توهمات شدید میشوند.
پادکست غیرداستانی هیولا (Monster): در باب مواجهه با یک شیطان واقعی در حین ساختن یک فیلم ترسناک در لتونی.
جشنواره بینالمللی فیلم ترایبکا پس از یک دوره دیجیتال و برخط برای جلوگیری از شیوع کرونا، امسال به قالب حضوری برمیگردد؛ نشانهای امیدوار کننده که از احتمال تضعیف سلطه کرونا بر زندگی فرهنگی در آمریکا حکایت دارد.
با این وجود، برای بحران بهداشتیای که سال گذشته متولیان ترایبکا را ابتدا به لغو رویداد و سپس برگزاری نسخه دیجیتال متقاعد کرد، ملاحظاتی در نظر گرفته خواهد شد؛ این جشنواره ۱۲ روزه امسال در فضای باز برگزار میشود و برگزارکنندگان در اجرا و رعایت شیوهنامههای پیشگیری از شیوع کرونا، با اداره بهداشت و درمان ایالت نیویورک همکاری خواهند کرد.
جشنواره ترایبکا که دو دهه پیش همزمان با وقوع حادثه تروریستی یازده سپتامبر پایهریزی شد، طی این سالها با بیش از ۱۵۰ هزار تماشاچی به یکی از مهمترین ویترینهای سینمای مستقل جهان بدل شده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترایبکا ۲۰۲۴ برندگانش را معرفی کرد/ انیمیشن ایرانی برنده شد
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- معرفی برندگان جشنواره ترایبکا ۲۰۲۲
- نیکی کریمی، داور جشنواره ترایبکا شد
- جملات تحسینآمیز منتقدان سرشناس بینالمللی درباره «قصیده گاو سفید» همزمان با نمایش در جشنوارههای برلین و ترایبکا + تصویر
- اسکورسیزی و دنیرو در گفتگو با دیکاپریو از «گاو خشمگین» گفتند/ پایان جشنواره ترایبکا
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
- داوران جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ معرفی شدند
- از صدا به تصویر
- رادیو روز/ پادکست شماره هشتم؛ از بالای صحنه باشکوه/ نوشته گروچو مارکس
- پادکست رادیو روز (۷)/ قصه ما و قهرمانهایمان
- پادکست رادیو روز (۶)/ قرنطینه، کاساوتیس و تغییر دنیا
- پادکست رادیو روز (۵)/ کتیبه، شعری از مهدی اخوان ثالث
- پادکست رادیو روز (۴)/ تهران و این بهار غریبه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





