پنجاه و نهمین جشنواره فیلم نیویورک با فیلم «تراژدی مکبث» ساخته «جوئل کوئن» آغاز میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «تراژدی مکبث» ساخته «جوئل کوئن» به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و نهمین جشنواره فیلم نیویورک نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد.
این فیلم اقتباس سینمایی جدیدی از نمایشنامه معروف «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر است و «دنزل واشنگتن» و «فرانسیس مک دورمند» همسر «جوئل کوئن» در آن به ایفای نقش پرداختهاند.
«فرانسیس مک دورمند» پیشتر در پروژههایی همچون «فارگو» و «نمونه خون» با «کوئن» همکاری داشته است. «جوئل کوئن» به تنهایی کارگردانی «تراژدی مکبث» را برعهده داشته؛ این درحالی است که او در اغلب پروژههای سینمایی با برادرش «ایتان کوئن» همکاری داشته است.
«کوئن» درباره انتخاب فیلمش به عنوان اثر افتتاحیه جشنواره نیویورک گفت: « جشنواره فیلم نیویورک محلی است که من در آن حدود ۵۰ سال به عنوان تماشاگر و فیلمساز به تماشای فیلمها و نمایش آنها مشغول بودهام… نمایش «تراژدی مکبث» در شب افتتاحیه جشنواره امسال برای من افتخار بزرگی است.»
جشنواره فیلم نیویورک امسال از ۲۴ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک غافلگیری در کن؛ دنزل واشنگتن نخل طلای افتخاری گرفت
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- ایتن کوئن خبر داد؛ برادران کوئن در فکر همکاری دوباره/ داریم مینویسیم
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- بیسرزمینتر از باد/ «سرزمین آوارهها»؛ شهامت کندن و دل بریدن
- ساختار اثرگذار با فیلمنامهای ضعیف
- اسکاری برای همه رنجکشیدههای گیتی/ درباره دو بازیگر برنده اسکار
- برگزیدگان بخش فنی «بفتا» معرفی شدند
- «سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
- جایزه مهم دیگر برای «سرزمین آوارهها»/ بهترین فیلم سیامین دوره جوایز فیلم مستقل گاتهام
- جولیا رابرتز و دنزل واشنگتن در «دنیا را پشت سر بگذار» همبازی شدند
- روایت جوئل کوئن از مکبث/ دنزل واشنگتن در یک مکبث جنایی
- دنزل واشنگتن وارد دنیای مارول میشود؟
- اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری موسسه فیلم آمریکا به دنزل واشنگتن
- یکه تازی فیلمی با بازی دنزل واشنگتن در گیشه/ گزارشی از فروش سینمای آمریکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





