پس از نمایش خصوصی فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا در لسآنجلس، اکنون یک نمایش دیگر آن در لندن انجام شده است.
به گزارش سینماسینما، فیلم «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا هنوز هیچ توزیعکنندهای ندارد و زمان برای تصمیمگیری درباره حضور احتمالی آن در کن در حال تمامشدن است. اکنون پس از نمایش هفته پیش فیلم در لسآنجلس برای مخاطبان خصوصی شامل توزیع کنندگان و چهرههای صنعت، یک نمایش از آن در لندن هم صورت گرفته است.
آنچه تا به حال درباره این فیلم گفته شده این است که فیلم حماسی ۱۲۰ میلیون دلاری کاپولا یک فیلم گیجکننده است: کاملا گیجکننده، تعریفناپذیر، مناسب برای موزه و کار یک دیوانه.
در اکران خصوصی فیلم «مگالوپولیس» که چهارشنبه در لندن برگزار شد، فیلیپ گودج از «لوپون» آن را چنین توصیف کرده است: این فیلم مانند انیشتین و نسبیت در سال ۱۹۰۵ و پیکاسو و گرنیکا در سال ۱۹۳۷ است. کاپولا یک لحظه جدید تاریخی را برای سینما رقم زده است.
منتقد «بیاند فست» هم نوشته: افرادی که میپرسند «مگالوپولیس» خوب است یا بد؟ به دنبال پاسخهای اشتباه هستند. نمیتوان به آن به این شکل نگاه کرد. این واقعیت که چنین فیلمی وجود دارد مهمترین چیز است. این فصل تعیینکنندهای از زندگی یک دیوانه در مقیاس شاه لیر است که بلندترین کوه خود را فتح کرد و سرنوشت خود را نوشت.
گرگوری ناوا کارگردان «ال نورته» هم گفته است: احساس میکنم بخشی از تاریخ بودم. وی درباره تجربه خود گفت: «مگالوپولیس» یک شاهکار درخشان و رویایی است. پس از تماشایش آنقدر در آن غرق بودم که نمیتوانستم تا آخر روز کاری انجام دهم جز اینکه به «مگالوپولیس» فکر کنم و احساس کنم پیامی قدرتمند و نشاطآور است. فرانسیس سینما را به سطح کاملاً متفاوتی رسانده، کل این تجربه عمیقاً تکان دهنده بود. هنوز نمیتوانم از فکر کردن به فیلم دست بکشم و به همه کسانی که میشناسم میگویم نمیشود برای دیدن آن صبر کرد! ذهن مردم را منفجر خواهد کرد.
مایک فلمینگ جونیور منتقد «ددلاین» هم نوشت این فیلم دارای ایدههایی است که گذشته را با آینده در هم میآمیزد، با افسانهای حماسی و بسیار بصری که به خوبی روی صفحه آیمکس تاثیرگذار ظاهر میشود.
یک منتقد دیگر هم این فیلم را درباره تمدنی خواند که بر روی طاقچهای متزلزل میچرخد و در گردابی از حرص و آز، خودپرستی و تبلیغات سیاسی بلعیده میشود.
ژانویه ۲۰۲۴ کاپولا گفت انتظار دارد فیلمش امسال اکران شود.
منبع: مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاپولا یک هتل سینمایی راه انداخت
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- به خاطر یک عمر دستاورد هنری؛ بالاترین نشان موسسه فیلم آمریکا به کاپولا اهدا میشود
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- فوت مستندساز و همسر فرانسیس فورد کاپولا/ النور کاپولا درگذشت
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- فیلم «مکالمه» کاپولا سریال میشود/ چه کسی به جای جین هکمن میآید؟
- جامعه سینمایی جهان در انتظار تازهترین ساخته فرانسیس فورد کاپولا
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- کاپولا، هرج و مرج در ساخت فیلم جدیدش را تکذیب کرد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- در فیلم «مگالوپولیس»؛ داستین هافمن در ۸۵ سالگی برای فورد کاپولا نقشآفرینی میکند
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





