«تام سایزمور» بازیگر آمریکایی پس از ابتلا به عارضه آنوریسم مغزی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «تام سایزمور» هنرپیشه آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم «نجات سرباز رایان» شناخته میشد در سن ۶۱ سالگی درگذشت.
«چارلز لاگو» مدیربرنامههای «سایزموز» با انتشار بیانیهای اعلام کرد: «با غم و اندوه فراوان باید اعلام کنم که توماس ادوارد سایزمور امروز در آرامش و در خواب در بیمارستان سنت جوزف درگذشت.»
«سایزمور» پس از ابتلا به عارضه آنوریسم مغزی در بیست و هشتم فوریه، در بخش مراقبتهای ویژه مرکز پزشکی پراویدنس سنت جوزف در لس آنجلس به کما رفته بود.
در آن زمان «چارلز لاگو» در بیانیهای اعلام کرده بود: « پزشکان به خانواده «سایزمور» اطلاع دادهاند که دیگر امیدی به حیات این هنرمند نیست و تصمیم به پایان زندگی را توصیه کردند. خانواده اکنون در حال تصمیم گیری درباره مسائل پایان زندگی هستند.»
«سایزمور» در فیلمهایی از جمله «نجات سرباز رایان» از «استیون اسپیلبرگ»، «مخمصه» ساخته «مایکل مان» و «سقوط شاهین سیاه» به کارگردانی «ریدلی اسکات» بازی کرده است.
«تام سایزمور» در یکی از اولین حضورهای مهم خود در سینما در فیلم «متولد چهارم جولای» ساخته« الیور استون» در سال ۱۹۸۹ ظاهر شد و بعدها در فیلم «نقطه شکست» به کارگردانی «کاترین بیگلو» در سال ۱۹۹۱ و «قاتلان بالفطره» (۱۹۹۴) دیگر ساخته «الیور استون» ظاهر شد.
«دشمن کشور»، «زندان»، «احیای مردگان»، «جاده سرخ»، «قبل از اینکه بخوابم»، «شیطان در لباس آبی»، «مغز استخوان مبارزه کن»، «جاده زیزیکس»، «سیاره سرخ»، «دشنه» و «سمی» از جمله دیگر فیلمهای «تام سایزمور» محسوب میشوند.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- آشنایی با دکتر سناریو با درآمد هفتهای ۳۰۰ هزار دلار
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- الیور استون واکسن روسی زد
- الیور استون دیگر فیلم نمیسازد
- سکانس طلایی/ مخمصه
- فرمانآرا: برگمان و الیور استون مرا تحت تاثیر قراردادهاند
- کاش کی روش می توانست نجات سرباز رایان را در کابینه به نمایش بگذارد
- خدای ما و آنها/ یادداشت جالبی از مصطفی جلالی فخر
- پست الیور استون در فیسبوک پس از سفر به ایران: ایران کشوری است زیبا با مردمانی خونگرم
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





