لیلا افشار_ روز دوشنبه سه فیلم دیگر در بخش مسابقه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.
به گزارش سینماسینما، تازهترین ساختههای میشائیل هانکه کارگردان اتریشی، یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی و هونگ سانگ-سو کارگردان کرهای در ششمین روز جشنواره فیلم کن در در بخش مسابقه روی پرده رفت.
هانکه با فیلم «پایان خوش» (Happy End) تولید مشترک فرانسه، آلمان و اتریش به کن بازگشت. ژان-لویی ترینتینیان، ایزابل هوپر و متیو کاسوویتس در این فیلم بازی میکنند. داستان درباره خانوادهای در شهر ساحلی کاله در شمال فرانسه است که گرفتار بحران پناهجویان میشوند. هانکه پیش از این با فیلمهای «روبان سفید» و «عشق» دو بار برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شده است.

«کشتن یک گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) ساخته یورگوس لانتیموس دیگر رقیب جایزه اصلی این دوره جشنواره کن است. این فیلم با بازی کالین فارل و نیکول کیدمن، درباره یک جراح ماهر است که پسری پردردسر از خانوادهای به هم ریخته را زیر بال و پر خود میگیرد.
فارل و لانتیموس پیش از این در فیلم تحسینشده «خرچنگ» همکاری کردند که دو سال پیش در کن برنده جایزه داوران بخش مسابقه اصلی شد و سال گذشته نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود. «Dogtooth» فیلم دیگر لانتیموس هم سال ۲۰۰۹ در بخش نوعی نگاه کن نمایش داده شد. آلیشیا سیلورستون، بیل کمپ و رافی کاسیدی دیگر بازیگران «کشتن یک گوزن مقدس» هستند که تولید مشترک ایرلند، بریتانیا و آمریکا است.

نیکول کیدمن امسال بجز «کشتن یک گوزن مقدس»، فیلم آمریکایی «فریبخورده» (The Beguiled) ساخته سوفیا کوپولا را هم در بخش مسابقه دارد. «چگونه در مهمانیها با دختران حرف بزنیم» (How to Talk to Girls at Parties) ساخته جان کامرون میچل تولید مشترک بریتانیا و آمریکا، دیگر فیلم بازیگر استرالیایی در جشنواره کن ۲۰۱۷ است. همچنین یکی از اپیزودهای فصل دوم سریال «بالای دریاچه» (Top of the Lake) به کارگردانی جین کمپیون با بازی کیدمن هم به عنوان یکی از برنامههای هفتادمین سالگرد جشنواره، پخش میشود.

فیلم کرهای «روز بعد» (The Day After) تازهترین ساخته هونگ سانگ-سو هم روز دوشنبه در بخش مسابقه نمایش داده شد. سانگ-سو امسال فیلم «دوربین کلر» را هم در کن دارد که در بخش نمایشهای ویژه روی پرده رفت. ایزابل هوپر و کیم مین-هی در فیلم دوم بازی میکنند که داستانش درباره یک معلم پارهوقت و نویسنده است. سانگ-سو کارگردان فیلمهایی چون «الان درست، بعداً غلط» و «خودت و خودت» و این اواخر «تنها در ساحل در شب» است.

امسال ۱۹ فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن رقابت میکنند که شامل تازهترین ساختههای فیلمسازانی چون آندری زویاگینتسف، تاد هینز و… است.
هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فصل دوم «نه غریبه کامل»؛ قصهای که شکل نگرفت
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- پخش سریالی جدید با بازی نیکول کیدمن
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- نیکول کیدمن در عرصه سیاست بازی میکند/ سریالی دربارهی سیا
- «ساعتها» در سینماتک خانه هنرمندان اکران و بررسی میشود
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- «مرد شمالی»؛ فیلمی که باید روی پردهی سینما ببینید!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





