در حالی که مت دیمون مدتی است که برای رد کردن بازی در فیلم «آواتار» پشیمان است، پاسخ جیمز کامرون گذر کردن از این ماجرا است.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون باید هم بخندد وقتی مت دیمون خاطرهای را به یاد میآورد که با رد کردن پیشنهاد بازی در «آواتار» ۲۵۰ میلیون دلار از دست داد.
دیمون چندی پیش در جشنواره فیلم کن فاش کرد که نه تنها کامرون پیشنهاد بازی در فیلم حماسی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ را به وی داده بود، بلکه ۱۰ درصد از سود فروش آن را هم به وی پیشنهاد کرده بود. «آواتار» بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و به پرفروشترین فیلم تاریخ بدل شد و سهم دیمون میتوانست ۲۵۰ میلیون دلار از فیلم باشد.
دیمون به مطبوعات گفته بود من در تاریخ خواهم ماند. شما هرگز بازیگری را نخواهید یافت که مبلغی بیشتر از این را رد کرده باشد.
جیمز کامرون حالا در مصاحبهای جدید با بیبیسی که به مناسبت اکران «آواتار: راه آب» با وی شده است، وقتی در این باره سوال شد بلافاصله خندید.
پاسخ وی این بود که: او دارد به خاطر این موضوع خودش را شماتت میکند. نظر من این است که میدانی؛ مت، تو یکی از بزرگترین بازیگران سینما هستی، بیخیالش شو!
وی افزود: او مجبور شد فیلم سوم از مجموعه «بورن» را که در قراردادش بود بازی کند. دیگر کاری نمیشد کرد. بنابراین او متاسفانه باید این پیشنهاد را رد میکرد.
وقتی این ایده مطرح شد که دیمون میتوانست در قسمت بعدی «آواتار» نقشی کوتاه داشته باشد، کامرون پاسخ داد: بله میشد. اما او دیگر ۱۰ درصد را نمیداشت.
مت دیمون در جشنواره فیلم کن وقتی در یک مستر کلاس شرکت کرده بود، فاش کرد که با رد کردن پیشنهاد بازی در فیلم «آواتار»، ۲۵۰ میلیون دلار از دست داده است وی در یک مصاحبه هم به این موضوع پرداخت و گفت از قبل تعهد داشت تا در سه گانه اکشن «بورن» به کارگردانی پل گرینگراس بازی کند.
دیمون گفته بود در حالی که این تصمیم مالی درستی نبود، اما تصمیم اخلاقی درستی بود.
در نهایت نقشی که وی رد کرد، به سم ورتینگتون رسید، هر چند او پیشنهاد سهیم شدن ۱۰ درصدی در سود را نداشت.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





