فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی را در جشنواره فیلم پالم اسپرینگز دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، برندگان بیستوهشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا در حالی اعلام شد که هیئت دوران فیپرشی (انجمن بینالمللی منتقدین فیلم) با تمجید از کمدی آلمانی «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» جایزه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی را به آن اعطا کردند.
هیئت داوران فیپرشی این فیلم را که امسال نماینده سینمای آلمان در اسکار و یکی از ۹ فیلم راه یافته به فهرست کوتاه اسکار خارجی است را به سبب اصالت، پیچیدگی انسانی وارکستراسیون منحصر به فرد آهنگی تحسین کردند.
این فیلم که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بینالمللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند.
«تونی اردمن» جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (سندرا هولر)، بازیگر زن (پیتر سیمونیچک) و بهترین فیلمنامه (ماردن اِده) جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۶ را نیز کسب کرده است.
اما در سایر بخشهای این رویداد سینمای «گائل گارسیا برنال» برای بازی در فیلم «نرودا» و «ایزابل هوپر» برای بازی در فیلم «او» به ترتیب به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن فیلمهای خارجی جشنواره شناخته شدند، جایزه «دیدگاه نو» این رویداد سینمایی به فیلم «خورشید سفید» رسید و «کد لباس نیاز نیست» نیز برنده جایزه بهترین فیلم مستند از ساخته اول یا دوم یک کارگردان شد.
فیلم شیلیایی «نرودا» جایزه بهترین فیم لاتین را به خود اختصاص داد و برندگان جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین مستند بلند جشنواره نیز بزودی اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران سیوچهارمین دوره جشنواره توکیو شد
- گفتوگو با ایزابل هوپر، بازیگر فیلم فرانکی/ بازی در نقش زنی مهربان که درونش پر از خشونت است
- تجلیل از ایزابل هوپر در جشنواره فیلم رم
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
- نیکول کیدمن، ایزابل هوپر و میشائیل هانکه در جشنواره کن/عکس
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- برندگان جوایز اسکار سینمای فرانسه مشخص شدند
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- شمارش معکوس برای جایزه سزار/ آکادمی فرانسه جایزه داد
- جک نیکلسون با بازسازی «تونی اردمن» برمی گردد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- استیج ۱۴ میزبان آثار تانیا پاکزاد میشود
- با پیشتازی نمایش موزیکال «ویولنزن روی بام»؛ نامزدهای جوایز تئاتر اولیویه معرفی شدند
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»