فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی را در جشنواره فیلم پالم اسپرینگز دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، برندگان بیستوهشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا در حالی اعلام شد که هیئت دوران فیپرشی (انجمن بینالمللی منتقدین فیلم) با تمجید از کمدی آلمانی «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» جایزه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی را به آن اعطا کردند.
هیئت داوران فیپرشی این فیلم را که امسال نماینده سینمای آلمان در اسکار و یکی از ۹ فیلم راه یافته به فهرست کوتاه اسکار خارجی است را به سبب اصالت، پیچیدگی انسانی وارکستراسیون منحصر به فرد آهنگی تحسین کردند.
این فیلم که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بینالمللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند.
«تونی اردمن» جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (سندرا هولر)، بازیگر زن (پیتر سیمونیچک) و بهترین فیلمنامه (ماردن اِده) جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۶ را نیز کسب کرده است.
اما در سایر بخشهای این رویداد سینمای «گائل گارسیا برنال» برای بازی در فیلم «نرودا» و «ایزابل هوپر» برای بازی در فیلم «او» به ترتیب به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن فیلمهای خارجی جشنواره شناخته شدند، جایزه «دیدگاه نو» این رویداد سینمایی به فیلم «خورشید سفید» رسید و «کد لباس نیاز نیست» نیز برنده جایزه بهترین فیلم مستند از ساخته اول یا دوم یک کارگردان شد.
فیلم شیلیایی «نرودا» جایزه بهترین فیم لاتین را به خود اختصاص داد و برندگان جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین مستند بلند جشنواره نیز بزودی اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران سیوچهارمین دوره جشنواره توکیو شد
- گفتوگو با ایزابل هوپر، بازیگر فیلم فرانکی/ بازی در نقش زنی مهربان که درونش پر از خشونت است
- تجلیل از ایزابل هوپر در جشنواره فیلم رم
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
- نیکول کیدمن، ایزابل هوپر و میشائیل هانکه در جشنواره کن/عکس
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- برندگان جوایز اسکار سینمای فرانسه مشخص شدند
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





