آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۸۸ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۴ را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینماا، آکادمی اسکار پس از بررسی شرایط فیلمهای ارسال شده از سوی کشورها طبق قوانین اسکار، فهرست ۸۸ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی (بین المللی) را در جوایز اسکار پیش رو اعلام کرد.
فیلم سینمایی «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول کارگردانی ایرانی به دلیل عدم احراز شرایط مورد نظر آکادمی اسکار، از رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی حذف شد. همچنین فیلم «این چیزی است که به یاد دارم» به کارگردانی «آکتان آریم کوبات» از قزاقستان نیز به دلیل نمایش در خارج از پنجره اکران اعلام شده از سوی آکادمی، در نهایت واجد شرایط شناخته نشد. فیلمهای معرفی شده از سوی کوبا و هنگ کنگ نیز در نهایت واجد شرایط شناخته نشدند.
فهرست ۱۵ نامزدهای اولیه این شاخه روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام میشود.
فهرست کامل ۸۸ فیلم حاضر در رقابت اسکار بین المللی ۲۰۲۴ از این قرار است:
آلبانی (اسکندر)
آرژانتین (بزهکاران)
ارمنستان (آمریکایی)
استرالیا (شیدا)
اتریش (ورا)
بنگلادش، (زمینی زیر پا نیست)
بلژیک (فال)
بوتان (راهب و تفنگ)
بولیوی (بازدید کننده)
بوسنی و هرزگوین (گشت)
برزیل (تصاویر ارواح)
بلغارستان، (درس های بلاگا)
بورکینافاسو (سیرا)
کامرون (نیمه بهشت)
کانادا، (Rojek)
شیلی (شهرک نشینان)
چین (زمین سرگردان ۲)
کلمبیا، (یک مرد)
کاستاریکا (من رویاهای الکتریکی دارم)
کرواسی (ردیابی)
جمهوری چک (برادران)
دانمارک (سرزمین موعود)
جمهوری دومینیکن (کوارنسنا)
مصر (وی! وای! ووی!)
استونی (خواهران سونای دود)
فنلاند (برگ های افتاده)
فرانسه (طعم چیزها)
گرجستان (شهروند سینت)
آلمان (اتاق معلمان)
یونان (پشت انبار کاه)
مجارستان (چهار روح کایوت)
ایسلند (گادلند)
هند (۲۰۱۸ – همه یک قهرمان هستند)
اندونزی (زندگی نامه)
ایران (نگهبان شب)
عراق (باغ های معلق)
ایرلند (در سایه بیروت)
رژیم صهیونیستی (هفت نعمت)
ایتالیا (من کاپیتان)
ژاپن (روزهای عالی)
اردن (انشاالله یک پسر)
کنیا (مورا)
لتونی (آزادی من)
لیتوانی (آهسته)
لوکزامبورگ (آخرین خاکستر)
مالزی (خطوط ببر)
مکزیک (توتم)
مولداوی (توفان ها)
مغولستان (شهر باد)
مونته نگرو (سیرین)
مراکش (مادر همه دروغ ها)
نامیبیا (زیر درخت آویزان)
نپال (هالکرا)
هلند (رویاهای شیرین)
نیجریه (مامی واتا)
مقدونیه شمالی (خانه داری برای مبتدیان)
نروژ (آوازهای زمین)
پاکستان (در شعله های آتش)
فلسطین (خداحافظ طبریه)
پاناما (تیتو، مارگو و من)
پاراگوئه (آخرین باند ۲، کوماندو یاگوارته)
پرو (ساخت توریبیو باردلی)
فیلیپین (گمشدگان)
لهستان (دهقانان)
پرتغال (زندگی بد)
رومانی (از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باشید)
عربستان سعودی، «الهامور ح.ع»
سنگال (بانل و آداما)
صربستان (دوک و شاعر)
سنگاپور «شکستن یخ)
اسلواکی (فتوفوبیا)
اسلوونی (سواران)
آفریقای جنوبی (موسیقی زندگی من است)
کره جنوبی (آرمانشهر بتنی)
اسپانیا (انجمن برف)
سودان (خداحافظ جولیا)
سوئد (دشمن)
سوئیس (تندر)
تایوان (با بدن مُرده من ازدواج کن)
تایلند (نارفیقان)
تونس (چهار دختر)
ترکیه (درباره علف های خشک)
اوکراین (۲۰ روز در ماریوپل)
بریتانیا (منطقه مورد علاقه)
اروگوئه (آلبوم خانوادگی)
ونزوئلا (سایه خورشید)
ویتنام (خاکستر با شکوه)
یمن (سرباران)
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- «یک تصادف ساده» به فهرست پنج فیلم فرانسوی برای معرفی به اسکار راه یافت
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- «امیلیا پرز» از فرانسه به اسکار میرود
- شانس بالای «امیلیا پرز» / چهار فیلم در فهرست نهایی گزینش نماینده فرانسه در اسکار
- شانس در خانه کدام فیلم را میزند؟/ فرانسویها کار گزینش نماینده اسکار را آغاز کردند
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- چین با «زمین سرگردان ۲» به اسکار رفت
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





