کیلین مورفی در حالی جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند را هم برد که عنوان کرد در خانه بودن برایش دوست داشتنی است.
به گزارش سینماسینما، کیلین مورفی فصل جوایز و یکه تازی خود را با دریافت جایزه برتر بازیگری در سرزمین مادریاش ایرلند به پایان برد.
برنده جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب وانجمن بازیگران آمریکا، شب پیش احتمالا آخرین جایزهای را که میشد برای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کرد، به مجموعه جوایزش افزود. وی در بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.
مورفی پس از دریافت جایزه که توسط لیلی گلادستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به او اهدا شد، گفت: بودن در این جمع بسیار خاص است؛ بودن در خانه، با افرادی که دوستشان دارم.
در این رقابت او اندرو اسکات برای «همه ما غریبهها»، دیوید ویلموت برای «دروغهایی که می گوییم»، بری کیوگن برای «سالت برن»، بری وارد برای «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبهرو شوند» و پیرس برازنان برای «آخرین تفنگدار» را پشت سر گذاشت.
گلادستون برای نخستین بار راهی ایرلند شده بود تا به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن بینالمللی در آنجا حضور داشته باشد، اما در نهایت این جایزه نصیب بازیگر «بیچارگان» یعنی اما استون شد. در بخش بهترین فیلم بینالمللی «اوپنهایمر» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و پل جیامتی برای «جاماندگان» عنوان بهترین بازیگر مرد بینالمللی را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلم ایرلند هم نصیب «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه رو شوند» ساخته پت کالینز شد که با اقتباس از رمان ایرلندی نوشته جان مکگهرن ساخته شده است. «دروغهایی که میگوییم» جوایز متعددی از جمله کارگردانی برای لیزا مولکاهی، فیلمنامه برای الیزابت گوچ و بازیگر نقش اول زن برای اگنس اوکیسی را برد و پل مسکال که نتوانست در مراسم شرکت کند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «همه ما غریبهها» شد و آلیسون الیور برای «سالت برن» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.
جایزه بهترین سریال درام تلویزیونی به «بستگان» رسید و کیت دولان برای «کین» بهترین کارگردان این بخش شد. جایزه بهترین مستند هم به «روزهای درختان» رسید.
از دیگر نامزدها و بازیگران سرشناسی که در این مراسم حضور داشتند می توان از شارون هورگان، نیل جردن، جیم شریدان، ایو هیوسون، کری کاندون، پیرس برازنان و آلیشا ویر یاد کرد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- «چیزهای کوچک اینچنینی»؛ زیر سایه ترس
- اهدای جوایز سالانه فیلم و تلویزیون ایرلند؛ «چیزهای کوچک این چنینی» بهترین فیلم و کیلین مورفی بهترین بازیگر مرد شد
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- درخشش کلین مورفی در نقش یک ایرلندی
- انتشار نخستین تصویر از «پیکی بلایندرز»
- با بازی کیلین مورفی؛ فیلم «پیکی بلایندرز» برای نتفلیکس ساخته میشود
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- همکاری دوباره با یونیورسال؛ کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد
- شروع فیلمبرداری فیلم «پیکی بلایندرز» از ماه سپتامبر با حضور کیلین مورفی
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- فیلمبردارها هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسپایک لی
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





