در حالی که بسیاری از رویدادهای سینمایی تمهیدات سختگیرانه بهداشتی را در پیش گرفتهاند، اما در مراسم اعطای جوایز اسکار میهمانان نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون کووید ندارند.
به گزارش سینماسینما، بنابر اعلام رسانههای خبری میهمانان مراسم نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار امسال برای حضور در این مراسم نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون کرونا ندارند و تنها ارائه تست منفی PCR و یا آزمایش سریع آنتیژن در روز برگزاری مراسم کفایت خواهد کرد.
پس از برگزاری مراسم سال گذشته در سالن یونیون استیشن، مراسم اسکار ۲۰۲۲ بار دیگر در سالن بزرگ دالبی تئاتر لسآنجلس برگزار میشود و همچنین این نخستین باری خواهد بود که این جوایز از سال ۲۰۱۸ تاکنون با حضور یک مجری برگزار خواهد شد، گرچه هنوز نام مجری اسکار ۲۰۲۲ اعلام نشده است.
تصمیم آکادمی گرچه از نظر فنی مطابق با دستورالعمل های بخش بهداشت لس آنجلس است، اما عدم الزام واکسیناسیون در تضاد با دیگر مراسمها و جوایز مهم است. جوایز انجمن بازیگران سینما و جوایز انتخاب منتقدان هر دو ارائه گواهی واکسیناسیون و آزمایش منفی را به عنوان شرایط اصلی برای میهمانان اعلام کردهاند.
«جوی برلین» مدیر عامل انجمن انتخاب منتقدان، به هالیوود ریپورتر گفت: «من نمیتوانم مردم را به نمایشی دعوت کنم که در آن احساس امنیت نکنند. ما ۱۰۰% واکسینه خواهیم شد و نیاز به آزمایش PCR منفی در ۴۸ ساعت پس از رویداد داریم».
برخی از تحلیلگران تصمیم آکادمی اسکار را شوکهکننده و در راستای سیاستهای ضدواکسیناسیون توصیف کردهاند.
مراسم اعطای جوایز اسکار که در چند سال اخیر با افت محسوس شمار مخاطبان همراه شده در تلاش است امسال به شرایط عادی خود بازگردد و شاید عدم الزام واکسیناسیون برای هنرمندان در جهت تسهیل حضور آنها در مراسم و رونق بخشیدن به شب اعطای جوایز و افزایش شمار مخاطبان این مراسم است.
نامزدهای اسکار ۲۰۲۲ هفته گذشته با نامزدی فیلم «قدرت سگ» ساخته «جین کمپیون» در ۱۲ شاخه اعلام شد. مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (بامداد دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱) برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





