سینماسینما، محمد حقیقت
در همبستگی با سینماگران و به ویژه در ارتباط با نامه مانی حقیقی به رئیس سازمان سینمایی باید گفت که بدون تعارف یکی از مقولههای اساسی که از سیوپنج سال پیش تا به امروز باعث افتخار ایرانیان در صحنه جهانی شده است «سینمای ایران» و آثار بسیار باارزش سینماگران هنرمند، متعهد، خلاق و پیشرو این سرزمین بوده. آنها توانستهاند طی این سالها مهمترین جوایز جشنوارههای جهانی را به دست آورند و باعث کسب حیثیت و آبرو برای مردم ایران در صحنه بینالمللی شدهاند. در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورها شما سینمایی را نمیتوانید پیدا کنید که این همه جوایز اصلی و غیر اصلی را مثل نخل طلا، شیر طلا، خرس طلا، صدف طلا، اسکندر طلایی، اسکار، بالن طلایی و دهها جایزه دیگر برده باشند و نام ایران را با افتخار بر سر زبانها و رسانههای جهانی انداخته باشند. تعداد کتابها، رسالهها، مقالات و غیره که به زبانهای گوناگون جهان درباره سینمای باارزش ایران در شکل گسترده بینالمللی نوشته هم گواه اهمیت این سینما است. این را همه میدانند ولی برای یادآوری باید باز هم به آن دست حضراتی که «فعلا و موقتا ،» مدیریت سینمایی به آنها داده شده یادآوری شود؛ این که اخیرا این همه فشار، سخت گیری و تحقیر کردن و تهدید کردن و تنبیه کردن و… هنرمندان و به ویژه سینماگران را در دستور کار خود قرار دادهاید، فقط و فقط خود را کوچک کردهاید. تشویق را پیشه کنید، زمینهها را برای خلاقیتهای و استعدادها فراهم کنید، خواهید دید که جامعه به شما لبخند خواهد زد. از خود یادگار مثبت و بانشاط به جا بگذارید. هنرمندان ماندنی هستند اگرچه با سختی در این دوران دست پنجه بیشتری نرم میکنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





