سینماسینما، ایلیا محمدینیا
«نمور» به کارگردانی داوود بیدل ملودرامی کمرمق است که در تشریح داستان یک خطی خود ناتوان است.
فیلمنامه و خرده روایتهایش آنقدر جان ندارد که تماشاگر را مجاب به تماشای اثر کند در نتیجه کارگردان تنها روی غافلگیری تماشاگر در چند دقیقه پایانی فیلمش حساب میکند که بتواند بار تمام کمکاریهای داستانی نمور را به دوش بکشد؛ اما نه آن غافلگیری تماشاگر در انتهای فیلم آنقدر جان داشت که چنین کند و نه فیلمنامه چنین بضاعتی در خود داشت.
ضعف دیالوگنویسی فیلمنامه در کنار بازیهای بد غالب بازیگران فیلم در کنار ضعف کارگردانی و بضاعت اندک متن و تصویر، فیلم نمور را تبدیل به ملودرامی کممایه میکند که نه تنها باعث همراهی تماشاگر با حوادث داستان نمیشود بلکه در سکانسهای پایانی موجب انبساط خاطر و لبخند او میشود.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست نقد و بررسی فیلم «ملف گند» در بنیاد حریری برگزار شد/ ایلیا محمدینیا: «ملف گند» اتفاق بیتکرار سینمای مستند ماست
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
- انتقادات نویسنده فیلم «بیبدن» از برخورد جشنواره فجر با این اثر
- نمایش فیلم با پرده سبز در جشنواره فیلم فجر!
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا الکساندر دوما میتواند سینمای فرانسه را نجات دهد؟/ یادداشت محمد حقیقت
- خبرهایی از جشنواره فیلم ونیز/ حضور پرتعداد بازیگران سرشناس
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- نشست نقد و بررسی فیلم «ملف گند» در بنیاد حریری برگزار شد/ ایلیا محمدینیا: «ملف گند» اتفاق بیتکرار سینمای مستند ماست
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
آخرین ها
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- بزرگداشت بهرام دهقانیار برگزار شد/ گمشده این روزهای موسیقی ما احترام به پیشکسوت است
- پس از ۶۰ سانس اجرا؛ «مجنون آن لیلی» به پایان رسید
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- خبرهایی از جشنواره فیلم ونیز/ حضور پرتعداد بازیگران سرشناس
- کاخهای تاریخی ایران زیر بار ترافیک کنسرت و نمایش!
- اکران خصوصی فیلم «کوچه ژاپنیها» / گزارش تصویری
- فوت نویسنده فیلمنامه «محله چینیها»/ رابرت تاون درگذشت
- فضای ماتمزده صداوسیما شادی را از خانه مردم دور میکند
- رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شد
- مخالفت ۴ صنف سینمایی با آیین نامه نمایش سینمایی
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- «گلهای کاغذی» در بخش مسابقه جشنواره کازان
- «چاپلین» روی صحنه سالن اصلی تئاترشهر میرود
- پیمان خازنی، «خسرو و شیرین» را به روسیه میبرد
- فیلم استیو مککویین برای افتتاحیه جشنواره لندن ۲۰۲۴ انتخاب شد
- شاهرخ خان از جشنواره فیلم لوکارنو جایزه میگیرد
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- فرهادی تجریباتش را در اردن به اشتراک میگذارد
- آیا الکساندر دوما میتواند سینمای فرانسه را نجات دهد؟/ یادداشت محمد حقیقت
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- راهیابی «آنیتا، گمشده در اخبار» به جشنوارهای در پالرمو
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- نشست نقد و بررسی فیلم «ملف گند» در بنیاد حریری برگزار شد/ ایلیا محمدینیا: «ملف گند» اتفاق بیتکرار سینمای مستند ماست
- رونمایی از محصول «مراقب هوشمند» در سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۳
- استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
- کارگاه فن بیان در سینما با حضور ژرژ پطروسی برگزار میشود
- عبدالجبار کاکایی راوی «مجنون آن لیلی» شد